eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › ARBOmedia lepsza od WP i Onetu

ARBOmedia lepsza od WP i Onetu

2005-10-08 01:08

ARBOmedia lepsza od WP i Onetu

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Najnowsze lipcowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wykazały, iż sieć reklamowa ARBOmedia, docierając do 7 305 911 użytkowników (real users) awansowała na drugie miejsce pod względem zasięgu. Oznacza to, iż na przestrzeni dwóch ostatnich badanych miesięcy ARBOmedia wyprzedziła pod względem tego wskaźnika dwa największe polskie portale: Onet.pl oraz Wirtualną Polskę.

Przeczytaj także: ARBOmedia przejmuje Q-NET

"Na zaistniałą sytuację niewątpliwie wpływ ma przejęcie przez ARBOmedia Polska sieci internetowej QNET w czerwcu br., ale także lojalność i wzrost zainteresowania Internautów serwisami tematycznymi. Warto też zwrócić uwagę, iż obecnie pośród trzech czołowych biur reklamy pod względem zasięgu znajdują się dwie sieci reklamowe, co nas bardzo cieszy. Trendy w reklamie internetowej na największych rynkach w Europie pokazują, iż systematycznie rośnie znaczenie wortali tematycznych w stosunku do portali. Podobny trend zaczyna być widoczny również w Polsce." - komentuje Bartosz Drozdowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ARBOmedia Polska.

Już czerwcowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wykazały, iż sieć reklamowa ARBOmedia odnotowała kolejny znaczny wzrost w porównaniu z miesiącem poprzednim, docierając do 7 306 686 użytkowników (real users). Tym samym, po raz pierwszy w swojej historii, ARBOmedia przewyższyła biuro reklamy Onet.pl pod względem zasięgu.

Lipiec okazał się trudnym miesiącem dla podmiotów na rynku sprzedaży reklamy internetowej, które bez wyjątku zanotowały mniejsze lub większe spadki zasięgów. Wyraźna recesja ominęła jedynie sieć reklamową ARBOmedia (spadek zasięgu o 0,01% - zdecydowanie mniejszy od pozostałych graczy). Fakt ten sprawił, iż zasięg ARBOmedia przewyższył zasięg biura reklamy Wirtualnej Polski, a ARBOmedia awansowała na drugie miejsce na rynku pod względem tego wskaźnika.

Dział INTERNET domu sprzedaży mediów ARBOmedia Polska jest obecnie najdynamiczniej rozwijającym się podmiotem na rynku reklamy internetowej pod względem zasięgu. Od początku roku 2005 zasięg ARBOmedia wzrósł o 39,10% i wynosi obecnie 7 305 911 użytkowników (real users) co stanowi 76,65% polskich Internautów.

W ciągu ostatnich badanych trzech miesięcy (maj-lipiec), już po przejęciu QNETu, zasięg sieci reklamowej ARBOmedia wzrósł o 1,95%. W tym samym okresie wszystkie pozostałe podmioty na rynku sprzedaży reklamy internetowej odnotowały wyraźne spadki tej statystyki.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Yahoo przeszukuje podcast'y

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: