eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zadania menedżera ds. social media

Zadania menedżera ds. social media

2014-07-10 10:39

Zadania menedżera ds. social media

Jakie umiejętności powinien posiadać menedżer ds. social media? © vetkit - Fotolia.com

Próby znalezienia osoby odpowiedzialnej za marketing w social media często prowadzą do frustracji. Jeśli aplikant będzie w stanie wymienić jakieś sukcesy lub cele, które udało mu się osiągnąć w poprzedniej pracy, zazwyczaj będą one dotyczyły "budowania zaangażowania" (popularności uzyskanej na poszczególnych portalach).

Przeczytaj także: Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku

Budowanie zaangażowania można powiązać z przychodami przedsiębiorstwa, jednak w większości przypadków specjaliście od social media nie przyczyniają się do poprawy wskaźników, na których na prawdę zależy dyrektorowi firmy.

Od czasów kiedy po raz pierwszy zadano pytanie "Czy jesteśmy w stanie mierzyć zwrot z inwestycji w social media?", rola i cele menedżerów ds. social media zbytnio się nie zmieniły. Dzieje się tak m.in. dlatego, że wiele przedsiębiorstw nie opracowało jeszcze właściwego sposobu na mierzenie ROI uzyskanego z działalności w mediach społecznościowych.

Sprawia to, że nie są one w stanie zatrudnić osoby, która przyczyni się do osiągnięcia rzeczywistych korzyści biznesowych. Niezależnie od tego czy rozglądasz się za pracą, czy poszukujesz osoby odpowiedzialnej za działania w środowisku mediów społecznościowych, zachęcamy do dalszej lektury! Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych umiejętności, które powinien posiadać każdy menedżer ds. social media.

1. Twórca treści

Content to kluczowy element dla każdej funkcji związanej z marketingiem. Social media nie należą tu do wyjątków. Nawet jeśli w przedsiębiorstwie znajdują się ambitni blogerzy i copywriterzy, menedżer ds. social media nadal powinien potrafić zaadaptować treści do poszczególnych kanałów social media.

Jedną z najważniejszych ról menedżera ds. social media jest tworzenie i przystosowywanie treści do specyficznych portali. Chodzi tu o pozycjonowanie treści poniżej 140 znaków, tworzenie grafik budujących wizerunek marki, tworzenie wielu nowych wpisów na temat jednego rodzaju treści (ponieważ każdy wpis na blogu można wypromować kilkukrotnie), lub nawet tworzenie treści od samego początku, tak aby zwiększyć bazę fanów w mediach społecznościowych.

Potrzebne umiejętności:
Copywriting, design, pozycjonowanie stron, kreatywność

fot. vetkit - Fotolia.com

Jakie umiejętności powinien posiadać menedżer ds. social media?

Jedną z najważniejszych ról menedżera ds. social media jest tworzenie i przystosowywanie treści do specyficznych portali. Chodzi tu o pozycjonowanie treści poniżej 140 znaków, tworzenie grafik budujących wizerunek marki, tworzenie wielu nowych wpisów na temat jednego rodzaju treści.


2. Analityk marketingowy

Wszystkie role marketingowe są coraz bardziej powiązane z analizą danych. Menedżer ds. social media powinien potrafić odnaleźć właściwe informacje, umieć je przeanalizować i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski. Chodzi tu głównie o dane typu makro - ogólny zasięg kampanii, liczba pozyskanych potencjalnych klientów lub liczba obsłużonych klientów.

Dane typu mikro, takie jak indywidualne eksperymenty powiązane z poszczególnymi treściami również powinny być uwzględnione. Skuteczny menedżer nieustannie sprawdza dane w celu uzyskania lepszej oceny sytuacji. Oprócz tego, od menedżerów należy oczekiwać, że regularnie będą testowali nowe strategie, nowe rodzaje treści i nowe kampanie, tak aby zoptymalizować podejście i szybciej doprowadzić do osiągnięcia celów marketingowych.

Potrzebne umiejętności:
Analiza danych, ciekawość, umiejętność przeprowadzania eksperymentów marketingowych i wyciągania wniosków z danych, prezentacja danych

3. Ekspert w dziedzinie pozyskiwania nowych informacji

Działalność w social media przypomina nieco obecność na znanej konferencji branżowej, pełnej rozmów i nowości. Menedżer ds. social media powinien czuć się swobodnie w takim środowisku. Powinien znać najważniejsze opinie użytkowników, wiedzieć jakim zmianom ulegają poszczególne kanały social media i być w stanie zareagować na to wszystko we właściwy sposób.

Oprócz tego, menedżer ds. social media może stanowić swego rodzaju łącznik z działem PR i nawiązywać bezpośrednie kontakty z dziennikarzami i reporterami. Może to doprowadzić do zwiększenia zasięgu działań marketingowych. Skuteczny menedżer będzie w stanie znaleźć nowe możliwości w zakresie budowania wizerunku marki, utrzymując zarazem aktualny stan wiedzy dotyczącej wydarzeń w branży.

Potrzebne umiejętności:
Umiejętność szybkiego znajdywania niezbędnych informacji, głód wiedzy, profesjonalne umiejętności komunikacji

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: