eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

2014-06-05 00:21

Przeczytaj także: 7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu


#6 - Źródła ruchu na stronie

Musisz dowiedzieć się kto odwiedza Twoją stronę oraz w jaki sposób udało im się ją znaleźć. Te wskaźniki należy sprawdzać przynajmniej raz w tygodniu!

Sprawdzanie źródeł ruchu pozwala na zrozumienie, które rodzaje kampanii marketingowych osiągają najwyższy zwrot z inwestycji. Raport powinien zawierać informacje na temat najważniejszych źródeł ruchu pochodzących z wykorzystywanych kanałów marketingowych.

Najważniejsze źródła ruchu to:
  • Wyszukiwania organiczne: Odwiedziny pochodzące z wyników wyszukiwania Google, Bing czy Yahoo.
  • Polecenia (referrals): Odwiedziny pochodzące z linków zamieszczonych na innych stronach.
  • Media społecznościowe: Odwiedziny z portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Goldenline czy Google+.
  • E-mail: Odwiedziny uzyskane dzięki wysyłanym e-mailom.
  • Płatny ruch: Odwiedziny pochodzące z reklam PPC.
  • Ruch bezpośredni: Odwiedziny przez osoby które bezpośrednio wpisały adres Twojej strony w przeglądarce.
Warto również sprawdzić, które kanały ruchu zapewniają największą liczbę potencjalnych klientów. Właśnie na nich należy się skoncentrować najbardziej.

#7 - Miesięczne cele marketingowe

Na najważniejsze wskaźniki warto spoglądać przynajmniej raz w tygodniu, jednak nigdy nie należy spuszczać wzroku z miesięcznych celów marketingowych. Kroki, które podejmujesz aby na co dzień zoptymalizować podejście, powinny w ostateczności prowadzić do osiągnięcia większych celów strategicznych. Dzięki temu będziesz w stanie uniknąć przesadnie strategicznego podejścia i rozpraszania zasobów na mało istotne działania.

Jak pewnie się domyślasz, nie ma jednak jednego sekretu prowadzącego do poprawy wymienionych powyżej wskaźników. Wszystko zależy od branży, w której działasz. Właśnie dlatego warto cały czas trzymać rękę na pulsie i monitorować wyniki uzyskane z poszczególnych kampanii marketingowych.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: