eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

2014-06-05 00:21

Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę © 55059630_tashatuvango - Fotolia.com

Zbieranie i analizowanie danych jest ważną częścią pracy każdego profesjonalisty zajmującego się marketingiem. W literaturze znajdziemy jednak przesadnie wiele wskaźników, które można mierzyć. Od czego zacząć? I co ważniejsze, jakie wnioski wyciągnąć z uzyskanych danych?

Przeczytaj także: 7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu

W tym artykule znajdziesz kilka najważniejszych statystyk, które powinieneś mieć na oku. Najlepiej sprawdzać je raz na tydzień, tak aby zebrać wystarczającą ilość informacji do porównań. Zwracając uwagę na te wskaźniki, będziesz w stanie szybko dostosować kampanie marketingowe do nowych realiów i osiągnąć zamierzone cele.

Co więc należy bacznie obserwować?

#1 - Liczba odwiedzin na blogu


Mierzenie ilości odwiedzin, które uda Ci się przyciągnąć za pomocą bloga firmowego, to znakomity sposób na uzyskanie feedbacku odnośnie treści, które publikujesz. Jeśli wybierzesz tematy dobrze dopasowane do wybranej publiczności, z pewnością dotrzesz do większej liczby odbiorców.

W Google Analytics, warto zobaczyć jak najnowsze wpisy wypadają na tle tych, opublikowanych w przeszłości (np. na przestrzeni ostatniego miesiąca). Warto również sprawdzić popularność nowych wpisów, porównując je ze średnią liczbą odwiedzin na wszystkich pozostałych artykułach znajdujących się na blogu. Dzięki takiej analizie, szybko dowiesz się co działa i jakie rodzaje treści są najskuteczniejsze.

#2 - Współczynnik klikalności (Click-through-rate)

Na każdej stronie internetowej powinny znajdować się elementy, które zachęcą potencjalnego klienta do podjęcia akcji. CTR dostarcza informacji na temat tego, jaki odsetek osób odwiedzających stronę wykonał zamierzoną przez Ciebie akcję. Zazwyczaj chodzi tu wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się na listę mailingową lub skorzystanie z demonstracji usługi lub produktu.

Jak poprawić wskaźnik klikalności? Najpierw zobacz które elementy strony aktualnie sprawdzają się najlepiej. Zastanów się co powoduje, że działają lepiej niż inne. Czy chodzi o design? Pozycję na stronie? Przeprowadź kilka eksperymentów i dopasuj swoje podejście. Ciągła optymalizacja elementów marketingowych to podstawa!

fot. 55059630_tashatuvango - Fotolia.com

Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

W marketingu internetowym, jedynym z najważniejszych wskaźników jest odsetek odwiedzających, którzy stali się potencjalnymi klientami poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na specjalnie przygotowanej stronie.


#3 - Zasięg uzyskany poprzez social media

Mierzenie statystyk związanych z mediami społecznościowymi to jedyny sposób na określenie zwrotu z inwestycji (ROI) jaki jesteś w stanie dzięki nim uzyskać. Jednym z głównych celów w zakresie social media jest zwiększenie ogólnej liczby fanów marki. Dlaczego duży zasięg jest tak ważny? Największa korzyść polega na tym, że publikowane treści dotrą do znacznie większej liczby ludzi, którzy mogą je przeczytać i się nimi podzielić. Wiele z tych osób może stać się przyszłymi klientami firmy.

Czy widzisz jakieś anomalie w statystykach portali społecznościowych? Czy z tygodnia na tydzień testujesz nowe sposoby na dotarcie do odbiorców? Sukces w sferze social może pochodzić z różnych źródeł takich jak: kampania marketingowa (prowadzona również w innych kanałach), nawiązania do ważnych newsów branżowych, wykorzystanie hashtagów itd. Jeśli uda Ci się zidentyfikować sekretny składnik sukcesu, postarają się go replikować!

#4 - Wskaźnik klikalności e-maili

Kiedy sprawdzasz statystyki dotyczące e-mail marketingu, to ile osób otworzyło wysłaną przez Ciebie wiadomość wcale nie jest najważniejsze (chociaż mówi to wiele na temat wykorzystanego nagłówka). Kluczowym wskaźnikiem jest odsetek osób które klikną na link znajdujący się w mailu. Link ten prowadzi zazwyczaj na specjalnie przygotowaną stronę ofertową (landing page) znajdującą się pod Twoją domeną.

Jak poprawić wskaźnik CTR? Zwróć uwagę na efekty uzyskane dzięki poszczególnym wiadomościom wysyłanym podczas kampanii marketingowej. Z pewnością niektóre z nich osiągną znacznie lepsze wyniki od pozostałych. Zastanów się nad przyczynami. Może to być nagłówek, ton wypowiedzi, ilość linków zawarta w wiadomości, grafika, formatowanie itp. Postaraj się wykorzystać najskuteczniejsze elementy również w kolejnych e-mailach. Nie zapomnij również o przeprowadzaniu prostych testów A/B, które ujawnią najlepszą wersję wiadomości. Testy takie można z łatwością przeprowadzić za pomocą każdego porządnego autorespondera.

#5 - Wskaźnik konwersji na landing page

W marketingu internetowym, jedynym z najważniejszych wskaźników jest odsetek odwiedzających, którzy stali się potencjalnymi klientami poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na specjalnie przygotowanej stronie. Landing page jest już od lat wykorzystywany przez wiele firm i stał się aktualnie podstawowym narzędziem do pozyskiwania klientów za pomocą strony internetowej. Odpowiedz sobie na podstawowe pytania:
  • Ile osób odwiedza poszczególne landing page?
  • Jaki jest współczynnik konwersji na tych stronach?
  • Jaki odsetek osób które wypełniły formularz w ostateczności staje się klientami firmy?
Dzięki odpowiedziom, dowiesz się czy aktualnie stosowane podejście ma sens. Będziesz również wiedzieć jaki rodzaj landing page przynosi najlepsze rezultaty i przemawia do wybranej grupy docelowej.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: