eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy

Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy

2014-05-28 10:44

Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy

SEO i SEM w e-commerce © aaabbc - Fotolia.com

Sprzedawcy internetowi coraz częściej korzystają z dobrodziejstw, jakie niosą za sobą kampanie banerowe czy też marketing w wyszukiwarkach. Ciągle jednak popełniają wiele błędów, w następstwie których zainwestowane środki nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Najczęściej chodzi tu o brak monitoringu efektów promocji i odwiedzin e-sklepu, brak analizy własnych danych o klientach, niespersonalizowanie reklamy, niezautomatyzowanie działań reklamowych oraz brak rozwiązań mobilnych.

Przeczytaj także: E-sklepy wybierają SEO i SEM

Pozycjonowanie (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM) to już niemal chleb powszedni, jeżeli chodzi o formy promocji e-sklepów, które wybiera aż 83 proc. z nich, jak wynika z najnowszych badań. Często też, do zwiększania zainteresowania swoim sklepem, wykorzystują kampanie banerowe. Coraz większą popularnością cieszą się działania w sieciach społecznościowych, po które sięgają nawet najmniejsze sklepy. Narzędziami wykorzystywanymi w promocji e-biznesów, które według ostatnich badań cieszą się nawet 53-procentową skutecznością, są z kolei newslettery. Sklepy popełniają jednak szereg błędów, przez które ciężko jest im się odnaleźć w ciągle ewoluującej rzeczywistości marketingowej, a co za tym idzie zwiększać sprzedaż. Oto 5 istotnych elementów strategii promocji w sieci, uwzględniającej nowatorskie narzędzia, których potencjału nie wykorzystują właściciele e-biznesów.

Błąd 1. Brak monitoringu efektów promocji i odwiedzin e-sklepu

To prawdopodobnie jeden z poważniejszych błędów, jaki popełniają rodzimie e-sklepy, a jednocześnie taki, który uniemożliwia wdrożenie bardziej zaawansowanych działań reklamowych. Analiza ruchu na stronie często sprowadza się jedynie do śledzenia liczby odwiedzin. Natomiast nowoczesne narzędzia, które w większości są dostępne bezpłatnie, pozwalają pozyskać bardzo szczegółowe dane na temat klientów i osób odwiedzających sklepy internetowe. Możliwe jest m.in. określenie ich lokalizacji, wieku, płci, a od niedawna również zainteresowań. Z ich pomocą można też przeanalizować wyniki płatnych kampanii, w które zainwestował e-sklep. Analiza tych danych jest cennym źródłem informacji, pomagających ocenić skuteczność danych działań oraz wyciągnąć wnioski na przyszłość.

fot. aaabbc - Fotolia.com

SEO i SEM w e-commerce

Pozycjonowanie (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM) to już niemal chleb powszedni, jeżeli chodzi o formy promocji e-sklepów, które wybiera aż 83 proc. z nich, jak wynika z najnowszych badań.


Błąd 2. Brak analizy własnych danych o klientach

Niestety, dyrektorzy nawet największych sklepów internetowych zapominają lub nie są świadomi, że mogą mądrze wykorzystywać informacje zgromadzone w bazach danych sklepu. Można to osiągnąć poprzez wdrożenie systemu CRM, który monitoruje historię kontaktów z klientami. Według badań Głównego Urzędu Statystycznego, takie narzędzia wykorzystuje już 20 proc. firm działających w Polsce. – Poprzez brak analizy własnych danych sklepy tracą szansę na zgromadzenie istotnych informacji sprzedażowych dotyczących ich klientów – tzw. Smart Data. Do najważniejszych można zaliczyć historię dokonanych zakupów i ścieżki zakupowe, czyli po prostu informacje na temat tego, jak klient porusza się w sklepie. Analiza tych informacji pomaga określać jego preferencje i lepiej dopasować działania promocyjne w przyszłości – wyjaśnia Maciej Wyszyński z firmy Sociomantic Labs, specjalizującej się w reklamie osobistej. Z takiej możliwości skorzystał m.in. francuski klub zakupowy BrandAlley, który dzięki temu zwiększył aż 4-krotnie swoją sprzedaż zaledwie w ciągu 12 miesięcy.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • sky-shop.pl / 2014-07-12 22:35:14

    Rzeczywiście największym problemem są działania, których efektów nie mierzymy, bo już za trudno, nie chce się, wydaje się, że nie warto. Tymczasem wyniki badań dałyby najlepszy ogląd sprawy. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: