eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci uodpornili się na marketing

Konsumenci uodpornili się na marketing

2014-05-23 00:06

Konsumenci uodpornili się na marketing

Big Data © tashatuvango - Fotolia.com

Jedynie 22 procent konsumentów ma zaufanie do maili wysyłanych przez firmy, a jeszcze mniejsza rzesza ufa reklamom, które pojawiają się na witrynach internetowych - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ufność internautów wzbudzają opinie innych. Nadeszły ciężkie czasy dla sprzedawców? Niekoniecznie. Okazuje się bowiem, że firmy coraz więcej inwestują m.in. w systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP). Tylko w zeszłym roku wydatki na te cele pochłonęły niemal 46 miliardów dolarów.

Przeczytaj także: Trendy technologiczne 2014

Szybki dostęp do licznych źródeł informacji o produktach i usługach zmienił charakter relacji między markami, a konsumentami. Wcześniej marketerzy posiadali znacznie więcej danych na temat sprzedawanych rozwiązań, niż ich klienci. Obecnie konsumenci, dzięki dostępowi wyszukiwarek produktów czy mobilnych aplikacji mogą w bardzo łatwy sposób porównywać oferty różnych firm. Jak podkreślają eksperci, trend ten w najbliższych latach będzie się pogłębiał.

- Według Forrester Research, do 2018 r. aż 44% decyzji zakupowych w Europie, o łącznej wartości 920 mld USD, będzie podejmowanych na podstawie informacji zdobytych w sieci. To znaczny wzrost w stosunku do 2013 r., w którym było to 31 proc. Oznacza to, że konsumenci coraz sprawniej korzystają z danych dostępnych w sieci, co stanowi istotne wyzwanie dla działów marketingu i przyczynę wprowadzania zmian do firmowych strategii sprzedaży – mówi Wojciech Mach, Dyrektor Zarządzający Luxoft Poland.

fot. tashatuvango - Fotolia.com

Big Data

Przedsiębiorstwa, chcąc nadążyć za zmieniającym się rynkiem i trendami konsumenckimi, coraz chętniej inwestują w rozwiązania informatyczne, które pozwalają im skutecznie korzystać z posiadanych dużych zasobów danych (Big Data) oraz organizować pracę kadry, m.in. zespołów sprzedażowych.


Nadążyć za klientem, zorganizować zespół

W tej sytuacji przedsiębiorstwa, chcąc nadążyć za zmieniającym się rynkiem i trendami konsumenckimi, coraz chętniej inwestują w rozwiązania informatyczne, które pozwalają im skutecznie korzystać z posiadanych dużych zasobów danych (Big Data) oraz organizować pracę kadry, m.in. zespołów sprzedażowych. Szczególne znaczenie zyskały w ostatnich latach systemy do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz zasobami przedsiębiorstwa (ERP). Według danych Gartnera, ubiegłoroczne wydatki firm na CRM wyniosły 20,4 mld USD, a na ERP – 25,4 mld USD. Rosnąca popularność wynika z licznych zastosowań tych rozwiązań informatycznych.

- Programy CRM wspierają działania firm na wiele sposobów. Na przykład, wykorzystują i analizują posiadane przez firmę duże zbiory danych o preferencjach, wymaganiach odnośnie obsługi czy też indywidualnych zachowań klientów. Dzięki temu umożliwiają przedstawienie klientowi najbardziej dopasowanej i potrzebnej mu usługi czy produktu. Prawidłowo dobrany system CRM porządkuje oraz upraszcza procesy marketingowe i sprzedażowe firmy. Narzędzia te pozwalają bowiem na podział bazy klientów na różnorodne grupy i stworzenie zindywidualizowanych ofert trafiających w potrzeby konkretnych osób – tłumaczy Michał Grabarz, Dyrektor ds. Usług IT w Infosys BPO Europe.

Z kolei systemy ERP usprawniają procesy zarządzania w niemal wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstw zarówno z sektora usług, jak i przemysłu oraz organizacji niebiznesowych.

- Tego typu rozwiązania standaryzują i upraszczają procesy biznesowe firmy, pomagają w dokonywaniu analizy danych i śledzenia przypływu informacji, zwiększają efektywność operacyjną organizacji, a przede wszystkim pomagają w optymalizacji kosztów. Korzystając z systemów ERP, firmy mogą osiągnąć oszczędności nawet do kilkudziesięciu procent. Co ważne, pierwsze efekty można zyskać w ciągu pierwszych kilku miesięcy od uruchomienia systemu – mówi Dariusz Mazurek, Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Capgemini Polska.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: trendy, trendy konsumenckie, CRM, ERP, Big Data

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Kolejny przykład

    justyna.jakubowska / 2014-05-26 11:38:35

    Ja słyszałam o innym przykładzie dot. usprawnienia pracy dzięki CRM. Jeden z potentatów branży TSL w Europie wyliczył. że wprowadzenie w obowiązki nowego pracownika zajmowało mu plus minus 2 miesiące, a dzięki temu, że w CRMie ma wszystko uporządkowane, teraz zabiera to 3 tygodnie. Spora różnica i spore oszczędności dla firmy.

    Justyna, CRM7 odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: