eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?

Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?

2014-05-19 13:31

Tweeter: jak zautomatyzować publikację treści?

Jak zautomatyzować publikację treści na Tweeterze? © Groenning - Fotolia.com

Jeśli pracujesz w dziale marketingu, niezależnie od Twoich zamierzeń i intencji, nigdy nie będziesz w stanie publikować nowych tweetów każdej godziny, każdego dnia. Jeśli jednak pragniesz znacznie zwiększyć popularność konta na Tweeterze, musisz znaleźć sposób na publikację wielu wpisów dziennie, i to na przestrzeni wielu tygodni.

Przeczytaj także: Marketing social media: wykorzystaj treści z bloga

Dlaczego? Ponieważ użytkownicy którzy częściej tweetują, posiadają zazwyczaj o wiele większą liczbę obserwatorów. Według badania przeprowadzonego przez Beevolve, użytkownicy Tweetera którzy opublikowali mniej niż 1000 tweetów, mają zazwyczaj mniej niż 100 obserwujących. Z drugiej strony, osoby które zamieściły nowy wpis więcej niż 10,000 razy są zazwyczaj obserwowani przez 1000-5000 innych użytkowników.

Brzmi jak cel nie do osiągnięcia? Na szczęście, istnieje wiele różnych zasobów, które możesz wykorzystać aby tweetować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, znacznie zwiększając przy tym popularność własnego konta.

Nie musisz ciągle tworzyć nowych treści, aby mieć czym się dzielić na Tweeterze

Tworzenie treści jest kluczowym składnikiem strategii inbound marketingu. Nie musisz jednak pisać dwóch artykułów blogowych dziennie, dwóch e-booków miesięcznie i przeprowadzać wydarzeń internetowych aby zyskać właściwy temat nowego wpisu na Tweeterze.

Jeśli chodzi o Twitter, źródło treści nie ma tak dużego znaczenia. Większe znaczenie ma to, czy treści są zasobne, zabawne, interesujące, edukacyjne lub w jakikolwiek inny sposób wartościowe dla obecnych i przyszłych obserwujących. W tym przypadku, należy opracować system odszukiwania najlepszych treści w sieci.

Aby to zrobić, nie wystarczy, jedynie narzędzie social media pozwalające na publikację tweetów o określonych godzinach. Należy znaleźć również dostęp do źródeł znakomitych treści o wysokiej jakości. Treści, które regularnie będą zachwycać Twoją grupę odbiorców.

fot. Groenning - Fotolia.com

Jak zautomatyzować publikację treści na Tweeterze?

Na rynku istnieje wiele narzędzi które wspomagają proces tweetowania - HootSuite i Buffer należą do najpopularniejszych. Wspomniane narzędzia pozwalają na automatyczne udostępnianie treści publikowanych na blogu.


Siedem przykładowych źródeł treści, które warto opublikować na Tweeterze
  • Wykorzystaj Feedly, najlepszy na rynku (i bezpłatny w podstawowej wersji) agregator kanałów RSS aby zapisać się na najpopularniejsze kanały medialne związane z Twoją branżą.
  • Znajdź cytaty którymi warto się podzielić na stronie Cytaty.info.
  • Znajdź najpopularniejsze treści w sieci sprawdzając listę stu najlepszych blogów na Technorati.com.
  • Zobacz czy uda Ci się znaleźć interesujące treści graficzne na Pinterest.
  • Sprawdź treści "na topie" znalezione na Google+.
  • Wykorzystaj funkcję Linkedin Pulse aby znaleźć najważniejsze artykuły związane z branżą.
  • Oczywiście, należy również skorzystać z samego Tweetera. Sprawdzanie najpopularniejszych hashtagów pomoże Ci zidentyfikować wartościowe treści.
Kiedy znajdziesz już treści, które potencjalnie wzbudzą zainteresowanie, pozostaje Ci jedynie ustalić grafik publikacji, tak aby Tweety pojawiały się w sieci w określonym czasie.

Regularne dzielenie się treściami wymaga użycia odpowiedniego narzędzia

Na rynku istnieje wiele narzędzi które wspomagają proces tweetowania - HootSuite i Buffer należą do najpopularniejszych. Postaraj się znaleźć narzędzie, które umożliwi:
  • Łatwe dzielenie się treścią z bloga - zyskasz więcej korzyści niż podczas udostępniania treści z obcych źródeł.
  • Ustalanie czasu publikacji tweetów - będziesz w stanie przygotować serię wielu tweetów podczas jednego posiedzenia.
  • Publikację zdjęć i grafiki - wraz z wzrostem popularności treści wizualnych, ważnym jest aby narzędzie było w stanie obsługiwać wszelkiego rodzaju treści graficzne.
Wspomniane narzędzia pozwalają na automatyczne udostępnianie treści publikowanych na blogu. Dzięki temu, z pewnością zaoszczędzisz sporo czasu. Działania tego typu możesz wspomóc podłączając się pod kanały jednego lub dwóch innych blogów, które zostaną docenione przez Twoich odbiorców.

Istnieje również możliwość zaplanowania nowego wpisu na tweeterze poprzez zaznaczenie linka lub kawałka treści znalezionego w sieci (wystarczy jedynie znaleźć odpowiednie rozszerzenie dla przeglądarki Chrome – np. AddThis). Dzięki takiemu rozwiązaniu, nie będzie trzeba się logować na konto na Tweeterze za każdym razem kiedy zapragniesz zaplanować nowy wpis.

Niezależnie od tego jakiego narzędzia używasz, najważniejsze aby pozwalało ono na usprawnienie pracy poprzez:
  • Automatyzację tweetów zawierające oryginalne treści z Twojego bloga.
  • Dzielenie się treściami, które udało Ci się znaleźć w sieci.
  • Zwiększanie zasięgu publikowanych treści poprzez ustalanie terminu publikacji wielu tweetów naraz.
Ustalanie grafika publikacji

Warto stworzyć arkusz w Excelu lub Google Docs gdzie znajdą się wszystkie działania związane z publikacją treści na Tweeterze. W ten sposób będziesz w stanie łatwiej zaplanować i koordynować kampanie, zwiększyć zasięg i osiągnąć wyższą skalę działalności w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych.

Pierwsze trzy kolumny powinny odnosić się do dnia tygodnia, daty oraz czasu publikacji. Kolejna kolumna zawiera treść którą chcesz zawrzeć w tweecie. Upewnij się, że każdy z wpisów ma mniej niż 114 znaków, tak aby zostawić odpowiednią ilość miejsca na link. W następnej kolumnie stwórz miejsce na link, który będzie wklejony razem z tweetem. Ostatnia kolumna powinna zawierać unikatowy link (stworzony przy pomocy narzędzia do tworzenia adresów URL Google), który pomoże Ci określić źródło ruchu przy pomocy Google Analytics.

Automatyzacja nie może zastąpić osobistej interakcji

Narzędzia służące do sprawnego dzielenia się treścią przez social media mogą zaoszczędzić wiele cennego czasu lecz nie mogą w całości zastąpić relacji międzyludzkich na Tweeterze. Jedną z najlepszych korzyści które możesz uzyskać dzięki temu kanałowi social media, jest dostęp do bezpośredniego kanału komunikacji z potencjalnymi klientami.
Użytkownicy oczekują więc, że jeśli wyślą do Ciebie specyficzne zapytanie lub komentarz, będą w stanie szybko otrzymać odpowiedź. Badania dowodzą, że 61% użytkowników na Tweeterze obserwuje małe i średnie firmy oczekując obustronnej komunikacji.

Jak widzisz, warto znaleźć nieco czasu aby wejść w interakcje z innymi użytkownikami (szczególnie tymi, którzy posiadają szerokie wpływy i dostęp do interesujących Cię publiczności). Jednym z najlepszych pomysłów jest nastawienie stopera na 30 minut każdego dnia i wykorzystanie tego czasu na nawiązywanie nowych kontaktów na Tweeterze. Zastosowanie takiej strategii umożliwi mierzenie czasu spędzonego na social media (bardzo łatwo poświęcić go zbyt dużo) i okresową ocenę wyników, które udało się uzyskać.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: