eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Pozycjonowanie stron bez pułapek

Pozycjonowanie stron bez pułapek

2014-05-09 09:56

Pozycjonowanie stron bez pułapek

Nie daj się oszukać firmom pozycjonerskim © Creativa - Fotolia.com

Posiadanie firmowej strony internetowej to dzisiaj niemal obowiązek - pisze SeoFabryka.pl. Ważne jednak, aby internauci do niej docierali. A to możliwe jest dzięki właściwemu pozycjonowaniu. Tego rodzaju usługę świadczy coraz więcej firm. Zanim jednak zdamy się na pomoc jednej z nich, warto sprawdzić jej rzetelność. Jak w każdej branży, także i w tej o nieuczciwość niestety nietrudno.

Przeczytaj także: Znane marki a SEO

Niestety. Pozycjonowanie nie jest żadnym wyjątkiem - także w tej branży możemy spotkać firmy, których rzetelność pozostawia wiele do życzenia, lub też sprzedawców którzy nie podadzą nam na tacy wszystkich istotnych informacji. Z tego powodu warto wiedzieć o co zapytać aby później nie doznać szoku.

Gdy po raz pierwszy mamy do czynienia z firmą pozycjonerską, nie należy bać się zadawania pytań. Osoba reprezentująca np. firmę budowlaną nie musi przecież posiadać wiedzy na temat pozycjonowania strony internetowej w sieci. Przed podjęciem współpracy warto porównać oferty kilku firm pozycjonerskich. Należy dowiedzieć się, czy potencjalny partner pracował już nad frazami podobnymi do tych, które nas interesują, ponieważ jest wtedy w stanie dokładniej oszacować stopień trudności. Warto również dopytać, jak wygląda procedura w przypadku, gdy domena otrzyma ręczny filtr, lub wystąpi podejrzenie filtru automatycznego, dotyczy to przede wszystkim domen względem których wcześniej były prowadzone już jakiekolwiek działania pozycjonerskie.

Należy także zapytać jak będzie wyglądał nasz dostęp do monitorowania pozycji fraz, może być to raport miesięczny, jak i dostęp do statystyk dziennych. Warto wcześniej ustalić jakie działania podjąć w wypadku gdy pojawią się rozbieżności pomiędzy pozycjami jakie widzimy, a tymi wyświetlającymi się w statystykach.

Dobrze przygotowana oferta powinna zawierać kilka elementów. Pozycją obowiązkową jest lista fraz do pozycjonowania, poszerzona o propozycję słów kluczowych stworzonych przez firmę pozycjonerską. Powinny w niej znaleźć się również informacje o obecnych pozycjach naszej strony pod proponowanymi frazami. Ważne jest również abyśmy poznali średnią miesięczną liczbę wyszukań każdej z fraz, najlepiej w dopasowaniu ścisłym - inne typy dopasowań mogą znacznie zawyżyć liczbę gdyż obejmują również frazy podobne.

- Podpisując umowę z firmą pozycjonerską, należy pamiętać o zwróceniu uwagi na szczegóły. Często zawarty jest w niej termin kary umownej, stąd należy dowiedzieć się za co jest przyznawana i jaka jest jej wysokość. Warto zwrócić też uwagę na wszystkie wspomniane w umowie opłaty dodatkowe. Zazwyczaj są one dobrze uzasadnione, jednak w przypadku wystąpienia wątpliwości należy poprosić o wyjaśnienie. Należałoby uzyskać również informacje o okresie wypowiedzenia umowy i co dzieje się po jej wygaśnięciu – komentuje Maciej Ciesielski, specjalista ds. SEO/SEM w firmie SeoFabryka.pl.

fot. Creativa - Fotolia.com

Nie daj się oszukać firmom pozycjonerskim

Przed podjęciem współpracy warto porównać oferty kilku firm pozycjonerskich. Należy dowiedzieć się, czy potencjalny partner pracował już nad frazami podobnymi do tych, które nas interesują, ponieważ jest wtedy w stanie dokładniej oszacować stopień trudności.


Istnieje szereg sposobów rozliczania pomiędzy firmą pozycjonerską a klientem, najpopularniejszym na Polskim rynku jest model płatności za efekt stosowany przez znakomitą większość polskich firm SEO. Podążamy jednak coraz częściej za modą idącą z zachodu gdzie podstawowym modelem rozliczeń za usługi SEO jest płatności abonamentowa.

Wspomniana metoda jest przejrzysta, ponieważ umowa jasno określa za co, ile należy zapłacić. Płatność następuje dopiero wtedy, gdy strona jest wysoko za czym przeważnie idzie ruch na stronie. Metoda ta jest opłacalna dla obu stron, ponieważ klient opłaca jedynie namacalne działania firmy pozycjonerskiej, które w większości przypadków przekładają się na zyski dla firmy. Dla pozycjonera wiąże się z największym ryzykiem finansowym, gdyż musi ona odrobić w okresie wysokich pozycji koszty poniesione w okresie ich braku. Model ten jest często określany przez pozycjonerów jako najdroższy.

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: