Plany finansowe internautów 2005
2005-09-10 13:38
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internauci odczuwają kryzys finansowy
Za cel główny raportu „Plany finansowe internautów 2005” przyjęto określenie, jaka część polskich internautów w ciągu kolejnych 6 miesięcy zdecyduje się na przynajmniej jeden produkt finansowy, tj.: karta kredytowa, kredyty (różne rodzaje), lokata, fundusz inwestycyjny lub dodatkowe ubezpieczenie. Ponadto w liczącym prawie sto slajdów raporcie dokonano analizy kryteriów, którymi kierują się użytkownicy internetu przy wyborze danego produktu finansowego.Według raportu Gemius, informacji o produktach finansowych respondenci bardzo często poszukują właśnie w internecie – prawie 44 proc. z nich odwiedza w tym celu strony banków i instytucji finansowych, 31,5 proc. serwisy finansowe, a 20,6 proc. inne strony www. Coraz częściej więc efekt sprzedażowy zależał będzie od łatwości znalezienia wyczerpujących opisów poszczególnych produktów, czy też możliwości szybkiego kontaktu z konsultantami. Ponadto mało czasochłonna możliwość porównania oferty banków i instytucji finansowych on-line będzie czynić elektroniczny kanał pozyskiwania informacji jeszcze bardziej popularnym.
fot. mat. prasowe
Jak przekonać do zakupu?
Blisko 70 proc. polskich internautów posiada konta bankowe, z czego 36,7 proc. z nich dysponuje kartą kredytową (dla porównania 16,8 proc. korzysta z kredytu konsumpcyjnego). W ciągu kolejnych sześciu miesięcy na kartę zdecyduje się kolejne kilka procent respondentów, którzy posiadają już konto bankowe.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Usługi finansowe popularne wśród polskich internautów
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Dyskusja trwa
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
-
Internet w Polsce VII-IX 2015
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015