eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strona biznesowa na Google+: jak zwiększyć jej popularność?

Strona biznesowa na Google+: jak zwiększyć jej popularność?

2014-04-29 09:58

Strona biznesowa na Google+: jak zwiększyć jej popularność?

Jak zwiększyć popularność strony biznesowej na Google+? © 5vege - Fotolia.com

Obecność na Google+, pozytywnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwarek. Działania na tej platformie, pomagają zarówno wypromować markę, jak i pozytywnie podziałają na SEO.

Przeczytaj także: Firmowa strona internetowa: co przyciągnie potencjalnych klientów?

Jako dodatkową zachętę potraktuj to, że testy przeprowadzone przez współpracowników byłego SEOmoz wykazały, że obecność na Google+, pozytywnie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwarek. Jest to kolejna korzyść wpływająca na wzrost popularności tego kanału komunikacji wśród specjalistów ds. marketingu.

Działania na tej platformie, pomogą zarówno wypromować Twoją markę, jak i pozytywnie podziałają na SEO. Poniżej znajduje się kilka sposobów, aby zwiększyć popularność Twojego profilu biznesowego na Google+.

1. Oprócz strony biznesowej, załóż również profil osobisty

Wykorzystaj swój profil osobisty, aby zbudować i wzmocnić wizerunek promowanej marki.

Zwiększenie liczby obserwujących Twoją witrynę firmową, zawsze powinno być ostatecznym celem. Nie warto jednak ignorować potencjalnych korzyści płynących z posiadania również osobistego profilu na Google+. Jednym z najlepszych sposobów na sukces jest wykorzystanie obu profili naraz, ponieważ umożliwi to poprawę zarówno marki osobistej, jak i biznesowej. Wielu specjalistów od pozycjonowania spekuluje, że autorstwo na Google (przypisanie treści do poszczególnych autorów) ma aktualnie spory wpływ na SEO, a zależność będzie coraz większa!

2. Wykorzystuj stronę na Google+ jak mikroblog i publikuj wartościowe treści

Oprócz zamieszczania komentarzy i dawania „+1” innym wpisom, należy publikować również własne artykuły godne uwagi.

Upewnij się, że regularnie aktualizujesz swoją stronę na Google+. Publikacje powinny być oryginalne i wartościowe zarówno ze strony wizualnej, jak i merytorycznej. Wpisy zamieszczane na Google+ można znaleźć również za pomocą wyszukiwarki (widać je coraz częściej w wynikach wyszukiwania). Właśnie dlatego, stronę na Google+ należy traktować jako mikroblog.

Na stronie biznesowej należy utrzymywać ciągłość w zakresie tematyki. Profil osobisty można wykorzystać, aby nieco zboczyć z utartej ścieżki i nawiązać do innych interesujących zagadnień.

fot. 5vege - Fotolia.com

Jak zwiększyć popularność strony biznesowej na Google+?

Niech Twój profil będzie czymś więcej niż tylko kolejną stroną biznesową. Nawiąż bliższy kontakt z obserwującymi Cię osobami.


3. Dodaj ciekawych ludzi i organizacje do swoich kręgów

Obserwuj ludzi i biznesy, które Cię intrygują - wiele z nich zacznie obserwować również Ciebie.

W porównaniu z Facebookiem, Google+ jest aktualnie o wiele mniej zatłoczony. Na portalu społecznościowym Google nie znajdziesz również wielu restrykcji, które ograniczają działalność w zakresie marketingu. Jeśli poświęcisz czas na profesjonalne przygotowanie profilu, opisu działalności i galerii zdjęć, możesz liczyć na to, że kiedy dodasz kogoś do swoich kręgów, ta osoba odwzajemni się i zacznie obserwować również Twój profil.

Pamiętaj, że nawiązywanie kontaktów i przesyłanie wiadomości powinno odbywać się głównie przy pomocy profilu osobistego. Takie podejście może w pośredni sposób wpłynąć również na popularność Twojej strony biznesowej. Zakładając, że profil osobisty stanie się popularny, coraz większa liczba osób zobaczy treści, którymi się dzielisz i tematykę, którą się zajmujesz (a będzie ona bezpośrednio powiązana z treściami zamieszczanymi na stronie firmowej).

4. Pokaż ludzką twarz i nie bój się kontaktować z innymi użytkownikami

Niech Twój profil będzie czymś więcej niż tylko kolejną stroną biznesową. Nawiąż bliższy kontakt z obserwującymi Cię osobami.

Oprócz regularnego publikowania aktualności, przydatnych linków oraz zdjęć, postaraj się również nawiązać bardziej osobisty kontakt z użytkownikami portalu. Jeśli chodzi o stronę biznesową, kontakt będzie raczej ograniczony do odpowiadania na zapytania, wiadomości i komentarze zamieszczone pod publikowanymi wpisami.

Prawdziwe kontakty możesz jednak zbudować za pomocą profilu osobistego. Wymaga to znacznie większej ilości czasu. Właśnie dlatego należy obserwować i wchodzić w interakcje wyłącznie z najbardziej aktywnymi użytkownikami w danej niszy. Poświęć chwilę na przeczytanie ich wpisów, publikuj przemyślane komentarze, bierz udział w dyskusjach oraz działaj w społecznościach.

5. Zwróć uwagę na popularne trendy na Google+

Użyj funkcji „Na Topie” i obserwuj hashtagi, aby poznać najgorętsze tematy w Twojej niszy.

Warto poznać najpopularniejsze treści publikowane na Google+. Dzięki temu zobaczysz, jakie rodzaje wpisów, zdjęć lub GIFów osiągają największy zasięg wśród Twojej publiczności. W większości przypadków zauważysz, że wiele z tych treści nie należy do najbardziej kreatywnych lub oryginalnych. Pamiętaj, że na profilu biznesowym należy utrzymać profesjonalny wizerunek. Możesz jednak wykorzystać swój osobisty profil do publikacji kilku mniej poważnych artykułów, które umożliwią pozyskanie nowych obserwujących.

6. Znajdź użytkowników, z którymi warto nawiązać kontakt

Użyj funkcji wyszukiwania Google+, aby zidentyfikować kluczowych odbiorców.

Zamiast kontaktowania się z przypadkowymi osobami, o wiele lepiej jest skoncentrować się wyłącznie na kilku najbardziej wpływowych użytkownikach, którzy posiadają profile o wysokim autorytecie. Aby to zrobić, wykorzystaj funkcję wyszukiwania na Google+, przeglądając jednocześnie profile i poszukując osób, które mają największe wpływy (przynajmniej 1000 obserwujących). Tacy użytkownicy mogą pomóc w znacznym zwiększeniu zasięgu publikowanych przez Ciebie treści.

Podsumowanie
Jak widzisz, istnieje wiele sposobów na nawiązanie pozytywnych kontaktów za pomocą Google+. Zachęcam do wypróbowania wymienionych powyżej sposobów i skorzystania z rosnącej popularności tej niepozornej platformy społecznościowej. Wykorzystanie profilu osobistego i biznesowego pozwoli na zbudowanie bardziej znaczących kontaktów i skuteczne wyeksponowanie Twojej marki w mediach społecznościowych.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (2)

  • krzysztofmielny / 2014-05-29 14:16:13

    Ja polecam powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji marketingowej. Ja współpracuję z biztarget.pl
    Mają bardzo szeroką ofertę, rozbudowane opcje działań marketingowych:
    - social media (od Facebooka do Linkedin)
    - pozycjonowanie
    - google adwords
    - buzz marketing
    - copywriting
    Korzystam z ich usług od pół roku jestem bardzo zadowolona z efektywności ich działań odpowiedz ] [ cytuj ]

  • krzysztofmielny / 2014-05-29 14:16:27

    Ja polecam powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji marketingowej. Ja współpracuję z biztarget.pl
    Mają bardzo szeroką ofertę, rozbudowane opcje działań marketingowych:
    - social media (od Facebooka do Linkedin)
    - pozycjonowanie
    - google adwords
    - buzz marketing
    - copywriting
    Korzystam z ich usług od pół roku jestem bardzo zadowolona z efektywności ich działań odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: