eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Reklama na Facebooku: jak zwiększyć jej skuteczność?

Reklama na Facebooku: jak zwiększyć jej skuteczność?

2014-04-17 00:59

Reklama na Facebooku: jak zwiększyć jej skuteczność?

Jak zwiększyć skuteczność reklamy na Facebooku? © vege - Fotolia.com

Korzystasz z możliwości reklamowych Facebooka? Chciałbyś tworzyć lepsze przekazy, które skuteczniej przyciągną uwagę odbiorców?

Przeczytaj także: Czy reklama na Facebooku ma sens?

Mimo kilku braków, opcja reklamy na najpopularniejszym portalu social, media zyskuje coraz większą liczbę zwolenników. Nową, ciekawą kampanię można stworzyć i przetestować, nie posiadając żadnych znaczących środków! Wielu użytkowników nadal jednak nie wie, od czego zacząć. W tym artykule postaramy się przybliżyć cztery metody, które pomogą w zaplanowaniu skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku.

1. Zwróć uwagę na kolor grafiki wykorzystywanej w reklamie

Od dawna wiadomo, że poszczególne barwy mają podświadomy wpływ na zachowania konsumentów. Wykorzystaj to, aby zwiększyć skuteczność Twojej kampanii!

Dokładnie zastanów się, jaki efekt dany kolor wywoła w odbiorcy. W Sieci znajduje się wiele badań na temat tego, jak poszczególne tonacje wpływają na ludzką psychikę. Dla przykładu, czerwony wzbudza chęć podjęcia akcji, przyśpiesza puls i częstotliwość oddechu. Symbolizuje też pasję i jest idealny dla marek zajmujących się modą, makijażem, randkami lub jedzeniem.

Zastosowanie odpowiedniego koloru może mieć znaczący wpływ na to, jak potencjalni klienci zareagują na Twoją reklamę. Użyj tych informacji, aby wzmocnić swój przekaz!

2. Używaj języka, który odzwierciedla Twoją markę

Limity związane z długością wyświetlania oraz ograniczona ilość miejsca przeznaczona na reklamę sprawiają, że coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę klientów. Właśnie dlatego należy używać krótkiego, autentycznego języka, nastawionego na podjęcie akcji.

Podczas opracowywania promocji, przemyśl konotacje związane z poszczególnymi słowami. W ten sposób unikniesz błędnego zinterpretowania przekazu przez odbiorców. Nie polegaj również na zdaniach zawierających znane marketingowe slogany. Wszyscy słyszeli je już tak wiele razy, że ich efekt nie jest już tak spektakularny.

Utrzymuj prostotę języka i upewnij się, że każdy zrozumie przekaz już po pierwszym spojrzeniu na reklamę. Masz na to tylko jedną szansę!

fot. vege - Fotolia.com

Jak zwiększyć skuteczność reklamy na Facebooku?

Reklama w mediach społecznościowych może być niezwykle skuteczną częścią Twojej strategii marketingowej. Klucz do sukcesu polega na właściwym połączeniu koloru, języka i grafiki, tak aby dostarczyć zrozumiały, a jednocześnie potężny przekaz reklamowy wybranej grupie odbiorców.


3. Zwiększ skuteczność przekazu za pomocą atrakcyjnych zdjęć

Rodzaj zdjęcia, które wybierzesz jest po części podyktowany przez opcje w zakresie wielkości reklamy. Większa rozdzielczość obrazów wyświetlanych w głównym pasku aktualności (na tzw. „tablicy”) sprawia, że dość łatwo wybrać właściwą grafikę. Reklamy wyświetlane w bocznym pasku strony są jednak znacznie mniejsze, dlatego wybór odpowiedniego zdjęcia może przysporzyć nieco problemu. Zadbaj o to, aby fotka była rozpoznawalna nawet mimo niewielkich rozmiarów!

Internet coraz bardziej opiera się na elementach wizualnych, co sprawia, że wybór ilustracji do reklamy może przesądzić o sukcesie bądź porażce kampanii. Dokładnie zastanów się, co ma reprezentować wybrane przez Ciebie zdjęcie. Czy pomaga ono w podkreśleniu przekazu, który kierujesz do potencjalnych odbiorców?

4. Dotrzyj do właściwej grupy docelowej

Profesjonaliści ds. marketingu często popełniają błąd polegający na targetowaniu zbyt szerokiej grupy odbiorców. Takie podejście zazwyczaj nie przynosi spodziewanych rezultatów. Twoi idealni klienci stanowią zaledwie kroplę w morzu wszystkich osób, do których potencjalnie możesz dotrzeć za pomocą rozbudowanych narzędzi Facebooka.

Pamiętaj, że grupę docelową możesz określić na podstawie:
  • lokalizacji,
  • wieku,
  • zainteresowań,
  • powiązań z innymi użytkownikami.
Aby stworzyć skuteczną kampanię na Facebooku, zacznij od wybrania właściwego typu reklamy.

Po dokonaniu selekcji, możesz wybrać zdjęcie reklamy zasugerowane przez Facebook lub sam zdecydować, które będzie odpowiednie. Dodaj nagłówek i wcześniej opracowany tekst reklamy, a następnie przejdź do opcji związanej z wyborem odpowiedniej grupy odbiorców.

Wybierz dokładną lokację, w której ma się wyświetlać Twoja reklama (wg kraju, województwa, miasta itd.). Jeśli działasz w Polsce i oferujesz produkty lub usługi wyłącznie na rynku lokalnym, wybierz populację zamieszkałą wyłącznie w Twoim mieście bądź regionie!

Kiedy podejmujesz decyzję odnośnie wieku i płci, pomyśl, kto najczęściej kupuje Twoje produkty i postaraj się zawęzić krąg odbiorców wyłącznie do tej grupy. Z drugiej strony, czasami warto poeksperymentować i poszukać ukrytych możliwości. Czasami może się okazać, że grupa docelowa, która wcześniej nie była brana pod uwagę zacznie stanowić znaczące źródło dochodu. Możesz również dokonać wyboru na podstawie statusu związku, języka i miejsca pracy.

Podsumowanie
Reklama w mediach społecznościowych może być niezwykle skuteczną częścią Twojej strategii marketingowej. Klucz do sukcesu polega na właściwym połączeniu koloru, języka i grafiki, tak aby dostarczyć zrozumiały, a jednocześnie potężny przekaz reklamowy wybranej grupie odbiorców.

Jeśli planujesz większą liczbę kampanii lub chcesz dotrzeć do innego rynku, stwórz oddzielną reklamę przeznaczoną specjalnie do tego konkretnego celu. Pamiętaj, aby nigdy nie poprzestawać na jednym rodzaju promocji i zawsze starać się znaleźć nowe, optymalne rozwiązania, które zwiększą szansę na sukces. Czasami nawet mała zmiana w treści, nagłówku lub zastosowanej grafice może doprowadzić do dynamicznych zmian w osiąganych rezultatach.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Reklama Facebook

    Konto usunięte / 2014-04-17 17:28:58

    Warto dodać, że nawet kilka odmian produktu, które wyglądają prawie identycznie w reklamie Facebook bocznej potrafią mieć zupełnie inną konwersję. Przy dużych budżetach to jest różnica między wydawaniem a opłacalnością. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: