eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski

Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski

2014-04-11 10:26

Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski

Sponsoring sportów zimowych się opłaca © Moreno Novello - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Firmy, które tej zimy postanowiły sponsorować sportowców. mogą mieć powody do zadowolenia - dzięki osiągnięciom naszych reprezentantów zyski w przypadku niektórych sponsorów osiągnęły zupełnie niespodziewany poziom. A wszystko to w przeważającej mierze za sprawą niezwykle udanej dla Polski Olimpiadzie w Soczi - wynika z badania zrealizowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Przeczytaj także: Sponsoring sportowy w Polsce

Na potrzeby raportu „Gwiazdy sportów zimowych” przeanalizowano 77 tys. publikacji z internetu, prasy, radia i telewizji, jakie ukazały się od 22 grudnia 2013 do 24 marca 2014. Ich ekwiwalent reklamowy wyniósł aż 393 mln zł!

Duża część z tego wyniku przypadła pięciu skoczkom narciarskim i Justynie Kowalczyk. Tuż za tą szóstką uplasował się złoty medalista w łyżwiarstwie szybkim z Soczi – Zbigniew Bródka. Ale nie tylko oni nadspodziewanie często pojawiali się w mediach. Najlepszy występ naszych zimowych olimpijczyków udzielił się także pozostałym sportowcom, ponieważ zainteresowanie mediów dyscyplinami zimowymi w trakcie olimpiady w Polsce diametralnie wzrosło. Dość powiedzieć, że aż 1217 publikacji w badanym okresie (1,6 proc.) ukazało się na pierwszych stronach.

Rekordową liczbę publikacji uzyskał Kamil Stoch, o którym pojawiło się prawie 41 tys. materiałów – najwięcej w lutym – których ekwiwalent reklamowy opiewał na… 233 mln zł. Drugie miejsce przypadło Justynie Kowalczyk (29 tys. publikacji i 181 mln zł ekwiwalentu reklamowego). Za plecami dwojga liderów znalazł się Maciej Kot (odpowiednio 18 tys. i 78 mln zł).

fot. Moreno Novello - Fotolia.com

Sponsoring sportów zimowych się opłaca

Sportowcy zimowi okazali się w tym roku łakomym kąskiem dla biznesu. Te firmy, które postawiły na sponsoring, mogą czuć się wygrane, bo uzyskały – w wielu wypadkach – niespotykany zwrot z inwestycji. Wszystko to głównie dzięki udanej dla Polski Olimpiadzie w Soczi – wynika z badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Kolejne pozycje zajęli pozostali skoczkowie, na których popularność w znacznym stopniu wpłynął olimpijski konkurs drużynowy. Polacy otarli się o medal, ostatecznie zajmując czwarte miejsce. W raporcie medialności Jan Ziobro, Piotr Żyła i Dawid Kubacki wyprzedzili między innymi Zbigniewa Bródkę. Wynika to jednak z faktu, że skoczkowie utrzymują wysoki poziom medialności przez cały sezon zimowy, w przeciwieństwie do łyżwiarzy szybkich. Biorąc pod uwagę sam okres olimpiady, częstszą obecnością w środkach masowego przekazu cieszył się Bródka.

Co ciekawe, internet najbardziej zareagował po spektakularnym zwycięstwie Justyny Kowalczyk. To właśnie 13 i 14 lutego ukazało się najwięcej publikacji na temat sportów zimowych. Podobnie było w przypadku telewizji i radia. Z kolei w prasie najwięcej takich tekstów ukazało się po zwycięstwie Stocha na dużej skoczni, czyli 17 lutego.

fot. mat. prasowe

Suma informacji na temat dziesiątki najbardziej medialnych sportowców zimowych

Rekordową liczbę publikacji uzyskał Kamil Stoch, o którym pojawiło się prawie 41 tys. materiałów – najwięcej w lutym – których ekwiwalent reklamowy opiewał na… 233 mln zł.


64 proc. przebadanych publikacji pochodziło z internetu. 15 proc. stanowiły materiały radiowe, 11 proc. prasowe, a 10 proc. telewizyjne. Zarówno o Kamilu Stochu, jak i Justynie Kowalczyk najwięcej materiałów wyemitowała TVP Info. Z kolei o Zbigniewie Bródce najczęściej mówiło się w stacji Polsat News.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: