eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców

Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców

2014-04-10 11:07

Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców

Pracownicy bronią pracodawców w Internecie © Rawpixel - Fotolia.com

Pracodawcy powinni mieć powody do zadowolenia - z najnowszego badania Weber Shandwick wynika, że ich wizerunek w sieci jest dość dobrze chroniony. Podczas internetowej wymiany opinii aż 56 procent pracowników staje w obronie swojego pracodawcy. Co więcej, 20 procent z nich może z powodzeniem zostać uznanym za rzeczników swoich firm, a kolejne 33 procent aspiruje do tej roli.

Przeczytaj także: Wizerunek pracodawcy w cenie

Bez wątpienia Internet i media społecznościowe zmieniają sposób komunikacji pomiędzy pracodawcami i pracownikami, dając tym drugim przede wszystkim prawo głosu, ale również siłę współtworzenia wizerunku firmy, w której pracują.

Organizacje, które inwestują w media społecznościowe i prowadzą w nich otwarty dialog ze swoimi pracownikami, mogą liczyć na to, że pracownicy Ci będą odwzajemniali ich wysiłki, stojąc na straży dobrej reputacji firmy, z którą się identyfikują - komentuje wyniki badania Wojciech Borowski, Prezes McCANN Worldgroup.

fot. Rawpixel - Fotolia.com

Pracownicy bronią pracodawców w Internecie

Aż 56% pracowników aktywnie broni swoich firm przed krytyką i odgrywa rolę ich rzeczników, zarówno online jak i offline – wynika z najnowszego badania Weber Shandwick.


Media społecznościowe a reputacja pracodawcy

Badanie Weber Shandwick wykazało także, że jedna trzecia pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat organizacji. Ma to olbrzymi wpływ na pozytywny stosunek pracowników do samego pracodawcy. Pracownicy, których pracodawcy są zaangażowani w media społecznościowe są bardziej chętni, by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (odpowiednio 72% vs 48%). Raport pokazuje także, jak wielka jest skala łączenia przestrzeni prywatnej i służbowej dzięki mediom społecznościowym i internetowi:
  • 50% wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców
  • 39% pracowników udostępnia w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców
  • 33% pracowników udostępnia wiadomości, zdjęcia czy filmy wideo dotyczące ich pracodawców bez zachęty ze strony pracodawcy
  • 16% pracowników udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy
  • 14% pracowników napisało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało

- Na szczęście, wraz z coraz większą ilością narzędzi do komunikacji powoli zmienia się świadomość pracowników. Narzekanie przestało być modne, ani na pracodawcę, ani na innych. Pracownicy zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że nie chcą spędzać dużej części swojego życia myśląc o tym, co im się nie podoba i krytykując otaczający świat. Dostrzegli, że mają nad tym kontrolę i mogą siebie lub środowisko, w którym pracują, zmieniać na takie, jakie im odpowiada – mówi Katarzyna Kluk, Partner Zarządzający w Weber Shandwick.

Badanie zwraca także uwagę na to, w jaki sposób zmiany na rynku pracy mają wpływ na zachowania pracowników w mediach społecznościowych:
  • Wszechobecne zmiany organizacyjne: 84% osób doświadczyło w ostatnim czasie zmian w miejscu pracy (zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia, spowolnienie finansowe, i inne)
  • Nieskuteczna komunikacja wewnętrzna: Tylko czterech na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca (42%), albo jakie są jego cele (37%)
  • Słabe zaangażowanie pracowników: Tylko 30% pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą. Ten niski poziom zaangażowania nie jest zaskakujący, kiedy bierzemy pod uwagę nagromadzenie się szybko przeprowadzanych zmian i słabą komunikację wewnętrzną w wielu firmach
  • Pracownicy stają w obronie swoich pracodawców i działają jako "pierwsza pomoc wizerunkowa". 6 na 10 ankietowanych respondentów (56%) broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie)

Metodologia badania:
Badanie „Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism” zostało przeprowadzone na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research metodą ankiety online na próbie 2300 respondentów na 15 rynkach pracy na całym świecie.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: