Wizerunek firmy: pracownicy bronią pracodawców
2014-04-10 11:07
Pracownicy bronią pracodawców w Internecie © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wizerunek pracodawcy w cenie
Bez wątpienia Internet i media społecznościowe zmieniają sposób komunikacji pomiędzy pracodawcami i pracownikami, dając tym drugim przede wszystkim prawo głosu, ale również siłę współtworzenia wizerunku firmy, w której pracują.Organizacje, które inwestują w media społecznościowe i prowadzą w nich otwarty dialog ze swoimi pracownikami, mogą liczyć na to, że pracownicy Ci będą odwzajemniali ich wysiłki, stojąc na straży dobrej reputacji firmy, z którą się identyfikują - komentuje wyniki badania Wojciech Borowski, Prezes McCANN Worldgroup.
fot. Rawpixel - Fotolia.com
Pracownicy bronią pracodawców w Internecie
Media społecznościowe a reputacja pracodawcy
Badanie Weber Shandwick wykazało także, że jedna trzecia pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat organizacji. Ma to olbrzymi wpływ na pozytywny stosunek pracowników do samego pracodawcy. Pracownicy, których pracodawcy są zaangażowani w media społecznościowe są bardziej chętni, by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (odpowiednio 72% vs 48%). Raport pokazuje także, jak wielka jest skala łączenia przestrzeni prywatnej i służbowej dzięki mediom społecznościowym i internetowi:
- 50% wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców
- 39% pracowników udostępnia w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców
- 33% pracowników udostępnia wiadomości, zdjęcia czy filmy wideo dotyczące ich pracodawców bez zachęty ze strony pracodawcy
- 16% pracowników udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy
- 14% pracowników napisało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało
- Na szczęście, wraz z coraz większą ilością narzędzi do komunikacji powoli zmienia się świadomość pracowników. Narzekanie przestało być modne, ani na pracodawcę, ani na innych. Pracownicy zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że nie chcą spędzać dużej części swojego życia myśląc o tym, co im się nie podoba i krytykując otaczający świat. Dostrzegli, że mają nad tym kontrolę i mogą siebie lub środowisko, w którym pracują, zmieniać na takie, jakie im odpowiada – mówi Katarzyna Kluk, Partner Zarządzający w Weber Shandwick.
Badanie zwraca także uwagę na to, w jaki sposób zmiany na rynku pracy mają wpływ na zachowania pracowników w mediach społecznościowych:
- Wszechobecne zmiany organizacyjne: 84% osób doświadczyło w ostatnim czasie zmian w miejscu pracy (zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia, spowolnienie finansowe, i inne)
- Nieskuteczna komunikacja wewnętrzna: Tylko czterech na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca (42%), albo jakie są jego cele (37%)
- Słabe zaangażowanie pracowników: Tylko 30% pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą. Ten niski poziom zaangażowania nie jest zaskakujący, kiedy bierzemy pod uwagę nagromadzenie się szybko przeprowadzanych zmian i słabą komunikację wewnętrzną w wielu firmach
- Pracownicy stają w obronie swoich pracodawców i działają jako "pierwsza pomoc wizerunkowa". 6 na 10 ankietowanych respondentów (56%) broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie)
Metodologia badania:
Badanie „Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism” zostało przeprowadzone na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research metodą ankiety online na próbie 2300 respondentów na 15 rynkach pracy na całym świecie.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy na Facebooku pracownika można budować wizerunek firmy?
-
Social media. Kreują wizerunek firmy czy generują kryzysy?
-
Reputacja firmy nie do przecenienia
-
Reputacja firmy ważniejsza niż zyski
-
Employer branding a rekrutacja pracowników
-
10 sposobów na rekrutację pracowników lokalnych
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
-
Jak zadbać o employer branding w kryzysie (także finansowym)?
-
Czego pracownik fizyczny wymaga od rekrutacji?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)