eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Monitoring mediów: cytowania I-II 2014 r.

Monitoring mediów: cytowania I-II 2014 r.

2014-03-17 12:37

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media I 2014


Ranking cytowań - luty 2014

W lutym liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (213). Jedną z publikacji Gazety, na którą najczęściej się powoływano, był wywiad z prof. Marcinem Królem („Byliśmy głupi”, 8-9.02.2014). Rozmowa okazała się głośna m.in. za sprawą samokrytyki, jaką w imieniu elit, które budowały III Rzeczpospolitą, złożył ten intelektualista.

Drugie miejsce zajęła Rzeczpospolita (154), na trzecim uplasował się Super Express (55). Na kolejnych pozycjach znalazły się: Dziennik Gazeta Prawna (53), Fakt (45), Przegląd Sportowy (42), Puls Biznesu (18), Nasz Dziennik (18), Polska The Times (9), Gazeta Polska Codziennie (9), Dziennik Trybuna (3), Metro (3) oraz Parkiet (2).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników ogólnopolskich II 2014

W lutym liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (213). Jedną z publikacji Gazety, na którą najczęściej się powoływano, był wywiad z prof. Marcinem Królem („Byliśmy głupi”, 8-9.02.2014).


Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (11). Drugie miejsce zajęła Polska Gazeta Wrocławska (10), a trzecie Polska Dziennik Łódzki (7).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań dzienników regionalnych II 2014

Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (11). Drugie miejsce zajęła Polska Gazeta Wrocławska (10), a trzecie Polska Dziennik Łódzki (7).


Wśród tygodników ogólnopolskich pierwsze miejsce zajęło Wprost (94). Inne tytuły prasowe najczęściej powoływały się na publikację pt. „Jeszcze zdrowszy przekręt” (24 lutego – 2 marca 2014). Według tygodnika wiceminister zdrowia Sławomir Neumann miał działać w interesie jednej z prywatnych klinik, a p.o. prezesa NFZ Marcin Pakulski „wymógł na podwładnych, aby jego nazwisko zniknęło z protokołów CBA pokazujących skandaliczne nadużycia w śląskiej służbie zdrowia”. Głośny okazał się także artykuł Wprost opisujący kolejną „seksaferę” w polskim Sejmie, a mianowicie rzekomy romans posła Piotra Szeligi z rzeszowską kelnerką („Pan poseł jest dżentelmenem”, 17-23 lutego 2014).

Drugie miejsce zajęła Polityka (56), a trzecie przypadło Newsweekowi Polska (52).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań tygodników ogólnopolskich II 2014

Wśród tygodników ogólnopolskich pierwsze miejsce zajęło Wprost (94). Inne tytuły prasowe najczęściej powoływały się na publikację pt. „Jeszcze zdrowszy przekręt” (24 lutego – 2 marca 2014).


Ranking cytowań i informacji – luty

Wśród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (334). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (175), na trzecim zaś Super Express (80).
Najwięcej informacji tradycyjnie pojawiło się na temat Gazety Wyborczej (121).

Nazwa dziennika pojawiała się między innymi w publikacjach dotyczących redaktora naczelnego Adama Michnika, wydawcy (Agora) oraz działalności (redakcyjnej i pozaredakcyjnej) dziennikarzy Gazety. Tytuł dziennika wielokrotnie występował w sformułowaniach typu: „środowisko Gazety Wyborczej”, „otoczenie Gazety Wyborczej”, „krąg Gazety Wyborczej” „media na czele z Gazetą Wyborczą” itd.

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników ogólnopolskich II 2014

śród dzienników ogólnopolskich najczęściej pisano o Gazecie Wyborczej (334). Na drugim miejscu znalazła się Rzeczpospolita (175), na trzecim zaś Super Express (80).


Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano na temat Polski Gazety Wrocławskiej (14). Na drugim miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (13), a na trzecim Polska Gazeta Krakowska (9). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Echa Dnia (5).

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat dzienników regionalnych II 2014

Wśród dzienników regionalnych najczęściej pisano na temat Polski Gazety Wrocławskiej (14). Na drugim miejscu znalazł się Polska Głos Wielkopolski (13), a na trzecim Polska Gazeta Krakowska (9). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Echa Dnia (5).


Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (109), na drugim – Polityka (105), a na trzecim – Newsweek Polska (85). Najwięcej informacji pojawiło się na temat Polityki (49), a to głównie za sprawą wypowiedzi dziennikarzy tygodnika na łamach innych gazet (m.in. Janiny Paradowskiej), ich udziału w licznych spotkaniach, wydarzeniach itp., o których informowały inne tytuły prasowe.

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań i informacji na temat tygodników ogólnopolskich II 2014

Wśród tygodników ogólnopolskich na pierwszym miejscu znalazł się Wprost (109), na drugim – Polityka (105), a na trzecim – Newsweek Polska (85).


Nowa metodologia NEWTON Media
Zdarza się, że media z tej samej grupy medialnej wzajemnie przytaczają swoje treści. Do tej pory w badaniach uwzględniano wewnętrzne cytowania, jednak od początku 2014 roku NEWTON Media zmienia metodologię swoich rankingów, aby przedstawić jakie zainteresowanie wzbudza dany tekst wśród mediów nie należących do tej samej grupy. Dlatego też po wprowadzeniu zmian do badania NEWTON Media nie wlicza wzajemnych cytowań i/lub informacji między następującymi grupami tytułów :
  • Dziennik Pomorza, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska;
  • Gazeta Wyborcza, Metro;
  • Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, Newsweek Polska, Przegląd Sportowy;
  • Rzeczpospolita, Parkiet;
  • Gazeta Polska Codziennie, Gazeta Polska;
  • Polska The Times (Polska Metropolia Warszawska), Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Łódzki, Polska Dziennik Zachodni, Polska Gazeta Krakowska, Polska Gazeta Wrocławska, Polska Głos Wielkopolski, Polska Kurier Lubelski,
    Dziennik Polski, Express Ilustrowany, Nasze Miasto;
  • Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Współczesna, Głos -
  • Express Bydgoski, Nowości;
  • Gazeta Olsztyńska, Dziennik Elbląski;
  • Wprost, Do Rzeczy.

Jednocześnie warto podkreślić, że każdy artykuł został przeczytany i sklasyfikowany jako cytowanie bądź informacja. Suma cytowań i informacji oddaje rzeczywistą liczbę artykułów, w których pojawił się choć raz tytuł badanego medium. W badaniu wyszukiwano tytuł pozycji uwzględniając pełną deklinację. Uwzględniono również nazwy potoczne, np. Rzepa (zamiast: Rzeczpospolita) czy Polska (zamiast: Polska The Times).


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: