Reklama w motoryzacji VII 2005
2005-08-19 10:56
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VI 2005
Drugą pozycję zdobyła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 3,9 mln zł (12,5 procentowy udział). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Fiat Auto Poland (3,8 mln zł, 12 proc.), Nissan (2,9 mln zł, 9,4 proc.) oraz Honda Poland (2,8 mln zł, 8,9 proc.). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu prawie 31,5 mln zł.W rankingu za pierwszych siedem miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma General Motors Polska (42,9 mln zł, 12 proc.), która wyprzedziła kolejno Renault S.A.R.L. Polska (37,7 mln zł, 10,6 proc.), Toyota Motor (33,7 mln zł, 9,5 proc.), Citroen Polska (31,3 mln zł, 8,8 procent) oraz Fiat Auto Poland (27,1 mln zł, 7,6 procent).
W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w lipcu najwięcej, przewodzi spot Renault Megane. Koszty wyniosły prawie 1,3 mln zł. Ta sama reklama była również najczęściej emitowanym w lipcu spotem motoryzacyjnym. Materiał został pokazany w stacjach telewizyjnych łącznie 373 razy.
Podobny ranking po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo. Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1.270 razy. Chrysler Voyager okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca lipca. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1.965 razy.
Wszystkie podane wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
-
Reklama w motoryzacji 2005
-
Reklama w motoryzacji IX 2005
-
Reklama w motoryzacji VIII 2005
-
Reklama w motoryzacji V 2005
-
Reklama w motoryzacji IV 2005
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013