eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów

Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów

2014-02-18 14:02

Zimowy sprzęt sportowy: preferencje konsumentów

Narty © Gorilla - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Zarówno, przekraczająca często 15° Celsjusza, temperatura na trwających właśnie XXII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Soczi, pogoda za naszymi oknami, jak i długoterminowe prognozy przeczą temu, że od oficjalnego końca zimy dzieli nas jeszcze kilka tygodni. Niemal wiosenna aura nie cieszy jednak entuzjastów sportów zimowych, którzy, jak pokazują dane zebrane przez Porównywarkę Cen Okazje.info, rozpoczęli przygotowania do sezonu 2013/2014 już w listopadzie, ale od tego czasu nie mieli zbyt wielu okazji do skorzystania z uroków polskich stoków.

Przeczytaj także: Tablety: preferencje konsumentów IV kw. 2013

Zarówno, przekraczająca często 15° Celsjusza, temperatura na trwających właśnie XXII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Soczi, pogoda za naszymi oknami, jak i długoterminowe prognozy przeczą temu, że od oficjalnego końca zimy dzieli nas jeszcze kilka tygodni. Niemal wiosenna aura nie cieszy jednak entuzjastów sportów zimowych, którzy, jak pokazują dane zebrane przez Porównywarkę Cen Okazje.info, rozpoczęli przygotowania do sezonu 2013/2014 już w listopadzie, ale od tego czasu nie mieli zbyt wielu okazji do skorzystania z uroków polskich stoków.

W skali roku zainteresowanie ‘Sportami zimowymi’ rozkłada się niemal symetrycznie co obrazuje dobrze powyższy wykres. Późną wiosną i latem przygotowujemy się do wakacyjnych wyjazdów – kupujemy więc stroje kąpielowe, okulary przeciwsłoneczne i plażowe leżaki. Na myślenie o konieczności skompletowania sportowego ekwipunku na kolejny zimowy sezon jest wtedy stanowczo za wcześnie. Potwierdzają to również dane zebrane przez analityków Okazje.info – najniższą wartość odwiedzin kategorii ‘Sporty zimowe’ odnotowuje się w czerwcu i lipcu.

fot. mat. prasowe

Czas na stok

Kulminacja popularności ‘Sportów zimowych’ przypada na grudzień, generując w porównaniu z czerwcem, o 333% więcej odwiedzin kategorii.

Z każdym miesiącem, któremu bliżej jest do kalendarzowej zimy zainteresowanie tą grupą produktową systematycznie wrasta. Momentem, w którym wkraczamy w okres najintensywniejszych przygotowań do sezonu białego szaleństwa jest listopad – wówczas liczba Internautów poszukujących zimowego sprzętu sportowego jest 3-krotnie wyższa niż w miesiącach wakacyjnych. Kulminacja popularności ‘Sportów zimowych’ przypada na grudzień, generując w porównaniu z czerwcem, o 333% więcej odwiedzin kategorii. Przyczyną takiego rozkładu sił jest nie tylko pogoda za oknem, ale również wkroczenie w czas planowania wyjazdów na Święta, Sylwestra czy ferie. Wysoki poziom zainteresowania omawianą grupą produktową utrzymuje się do końca stycznia, do czego zapewne w dużej mierze przyczyniają się atrakcyjne, poświąteczne wyprzedaże. W lutym coraz częściej zaczynamy myśleć o przygotowaniach do wiosny – wtedy właśnie popularność ‘Sportów zimowych’ wyraźnie spada. Odstępstwem od tej reguły może być jednak w tym roku mocno rozciągnięty w czasie okres ferii oraz kapryśna pogoda, która spowoduje, że jeszcze w kwietniu będziemy cieszyć się w Polsce dobrze przygotowanymi i zaśnieżonymi stokami.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze grupy produktów kategorii Sporty Zimowe

Z analizy dokonanej przez specjalistów Porównywarki wynika, że wśród Internautów odwiedzających ‘Sporty zimowe’, aż 26% poszukuje kurtek narciarskich i snowboardowych.


Z analizy dokonanej przez specjalistów Porównywarki wynika, że wśród Internautów odwiedzających ‘Sporty zimowe’, aż 26% poszukuje kurtek narciarskich i snowboardowych. Pozostałe grupy produktowe, wchodzące w skład omawianej kategorii cieszą się wyraźnie mniejszym zainteresowaniem, utrzymującym się w większości przypadków na zbliżonym do siebie poziomie, oscylującym w granicach od 4 do 9%. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że Polacy częściej niż zimowego sprzętu sportowego, poszukują w sieci odzieży na stok. Narty z wynikiem 7%, znalazły się dopiero na 7 miejscu w rankingu popularności poszczególnych grup, a deski snowboardowe, generując 6% wszystkich odsłon kategorii - na miejscu 9.

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: