eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklamy piwa IV kw. 2013

Reklamy piwa IV kw. 2013

2014-02-13 13:18

Reklamy piwa IV kw. 2013

Reklamy piwa IV kw. 2013 © volff - Fotolia.com

IV kwartał upłynął pod znakiem najmniejszej - w skali roku - aktywności reklamowej browarów – wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W miesiącach październik – grudzień polscy piwowarzy wyemitowali łącznie 244 nowe reklamy - niemal o połowę mniej niż w kwartale poprzedzającym. Raport analizujący aktywność reklamową producentów piwa został przygotowany przez IMM po raz ósmy. Jego celem jest analiza zgodności reklam branży piwowarskiej z Kodeksem Etyki Reklamy.

Przeczytaj także: Reklamy piwa IV kw. 2015

Spokój po intensywnym sezonie letnim

W czwartym kwartale 2013 roku branża piwowarska wyemitowała 35 reklam prasowych, 56 internetowych, 2 radiowe, 115 telewizyjnych oraz 36 wielkoformatowych reklam zewnętrznych. Łączna liczba nowych przekazów reklamowych branży - 244 reklamy, stanowi o znacznym zmniejszeniu aktywności promocyjnej piwowarów, zauważalnej zwłaszcza w ostatnim miesiącu roku – w grudniu we wszystkich mediach wyemitowano zaledwie 51 spotów reklamowych piwa. Znacznie mniejsza aktywność reklamowa producentów piwa w stosunku do kwartału III, w którym wyemitowano 562 nowe reklamy, wynika z zakończenia sezonu piwnego, na który rocznie przypada ok. 40% sprzedaży piwa. Sezon zimowy, w którym sprzedaż piwa jest mniejsza, charakteryzuje się zmniejszoną intensyfikacją działań promocyjnych producentów piwa.

Przemysł stawia na konsumenta

Wśród wyemitowanych przez branżę piwowarską reklam przeważały przekazy adresowane bezpośrednio do konsumentów, które przybierały kształt konkursów, kampanii, szkoleń, aplikacji itp. W raporcie IMM podkreślony został fakt, że zdecydowana większość spotów reklamowych firm zrzeszonych w Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska SA, Grupa Żywiec SA, Carlsberg Polska SA) opatrzona została znakami odpowiedzialnościowymi - „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”. Umieszczenie znaków na materiałach reklamowych, spotach telewizyjnych oraz opakowaniach jednostkowych i zbiorczych piwa stanowi dobrowolną, samoograniczającą inicjatywę Związku Browary Polskie.

fot. volff - Fotolia.com

Reklamy piwa IV kw. 2013

W miesiącach październik – grudzień polscy piwowarzy wyemitowali łącznie 244 nowe reklamy - niemal o połowę mniej niż w kwartale poprzedzającym.


Wszystkie reklamy wyemitowane w czwartym kwartale 2013 roku zostały poddane analizie pod kątem ich zgodności z zapisami Kodeksu Etyki Reklamy i tylko w stosunku do dwóch reklam zostały zgłoszone skargi konsumenckie.

Samoregulacja przemysłu piwowarskiego

Opracowywany od 2012 roku raport Instytutu Monitorowania Mediów jest formą dobrowolnej samoregulacji przemysłu piwowarskiego w zakresie odpowiedzialnej reklamy oraz informacji konsumenckiej. Wszystkie przekazy reklamowe podlegają ocenie konsumenta, który ma dostęp do niezwłocznego, nieskomplikowanego, łatwo dostępnego i bezkosztownego złożenia swojej skargi. Skargi, które wpłyną do Rady Reklamy podlegają rozpatrzeniu przez Komisję Etyki Reklamy, złożoną z niezależnych arbitrów. Tym samym system samoregulacji gwarantuje konsumentowi ochronę prawa do rzetelnej i etycznej reklamy oraz informacji konsumenckiej.

Przeczytaj także: Reklamy piwa I kw. 2015 Reklamy piwa I kw. 2015

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: