eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Smartfony - chleb powszedni

Smartfony - chleb powszedni

2014-02-09 00:35

Smartfony - chleb powszedni

Już 44% Polaków posiada smartfony © anyaberkut - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Już 44% Polaków posiada smartfony. Tak wynika z najnowszego badania TNS Polska, którego wyniki zostały udostępnione w raporcie jestem.mobi “Marketing mobilny w Polsce 2013/2014”. Tym samym Polska osiągnęła już poziom średniej dla Europy z 2013 roku pod względem penetracji smartfonów.
Od dwóch lat wskaźnik ten wzrasta dla Polski mniej więcej o jedną trzecią: na początku 2012 roku mieliśmy 25% użytkowników smartfonów, w styczniu 2013 już 33%. Jeśli przyjąć, że tempo przyrostu będzie takie samo, to na początku 2015 powinniśmy osiągnąć poziom prawie 60%.

”Nie ma powodów zakładać, że popularność smartfonów wśród Polaków w ciągu najbliższych dwóch lat będzie rosła wolniej niż w latach poprzednich, biorąc choćby pod uwagę aktywność operatorów GSM oraz poprawiające się nastroje konsumenckie i koniunkturę w gospodarce” – komentuje Andrzej Olękiewicz, Strategic Account Director z TNS Polska.

fot. mat. prasowe

Smartfonizacja Polaków

Już niemal połowa z nas wie, jaka jest różnica między smartfonem a zwykłym telefonem.


Popularność smartfonów jest silnie zróżnicowana w zależności od wieku. Wśród najmłodszych badanych (15-19 lat) aż trzy czwarte (74%) używa smartfona. Wraz z wiekiem udział ten maleje do mniej więcej połowy w grupie 40-latków (52% w grupie 40-49 lat). Powyżej 50 lat następuje silniejszy spadek, ale nawet w grupie „60 lat i więcej” prawie co dziesiąty (9%) korzysta ze smartfona.

fot. mat. prasowe

Aplikacje

Liczba użytkowników korzystających z aplikacji mobilnych znacznie wzrosła.


Bardzo ważne jest również to, że rośnie świadomość polskich konsumentów na temat telefonów nowej generacji. Teraz praktycznie każdy użytkownik smartfona odróżnia go od „zwykłej” komórki – już tylko 7% Polaków ma z tym problem. Jeszcze rok temu 42% ich posiadaczy nie była tego świadoma, a dwa lata temu aż 64%.

W 2013 roku 46% posiadaczy smartfonów korzystało z aplikacji mobilnych. To o 31% więcej niż w roku poprzednim. Z drugiej jednak strony więcej osób deklaruje całkowity brak zainteresowania aplikacjami. W roku 2012 z aplikacji nie korzystał co czwarty użytkownik smartfona, w roku 2013 już co trzeci.

Więcej osób surfuje po internecie z poziomu smartfonów. Z przeglądarek internetowych w smartfonach korzysta obecnie 64% Polaków – to aż o 23 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Zmniejszyła się również liczba tych, którzy deklarowali chęć́ surfowania w internecie w smartfonie i przekuli ją w działanie.

fot. mat. prasowe

Internet w telefonie

Więcej osób surfuje po internecie z poziomu smartfonów.


Wyraźnie spadło zainteresowanie QR kodami. W 2012 roku 7% Polaków deklarowało skanowanie QR kodów i aż 33% deklarowało chęć́ skorzystania z tej możliwości w przyszłości. W 2013 roku kody QR nadal były wykorzystywane przez małą grupę osób (6% Polaków) i nawet przez tą grupę skanowane są bardzo rzadko. Aż 43% osób mniej jest zainteresowanych skanowaniem QR kodów w przyszłości.

fot. mat. prasowe

Kody QR

W 2013 roku kody QR nadal były wykorzystywane przez małą grupę osób (6% Polaków) i nawet przez tą grupę skanowane są bardzo rzadko. Aż 43% osób mniej jest zainteresowanych skanowaniem QR kodów w przyszłości.

fot. mat. prasowe

Bankowość mobilna

Grono zwolenników m-bankowości zwiększyło się dwukrotnie.


W roku 2013 zdecydowanie zwiększyła się popularność komunikatorów mobilnych, takich jak np. Facebook Messenger, GG, Viber, WhatsApp. Korzysta z nich już 37% Polaków, posiadających smartfony, podczas gdy przed rokiem było ich 20% Również częstotliwość korzystania jest zauważalnie wyższa w porównaniu do roku 2012. Jednak cały czas bardzo duża grupa osób (43%) deklaruje brak zainteresowania tego typu darmową aplikacją w smartfonie. SMS-y wciąż pozostają o wiele bardziej popularne. Ta funkcja telefonów, podobnie jak możliwość robienia zdjęć, jest mocno ukonstytuowana i w porównaniu do lat ubiegłych, niewiele się zmienia w częstotliwości jej użytkowania.

fot. mat. prasowe

Komunikatory mobilne

W roku 2013 zdecydowanie zwiększyła się popularność komunikatorów mobilnych, takich jak np. Facebook Messenger, GG, Viber, WhatsApp. Korzysta z nich już 37% Polaków, posiadających smartfony, podczas gdy przed rokiem było ich 20%


O badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w dniach 11-16 stycznia 2014 roku na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej tysiąca gospodarstw domowych metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI), przez TNS Polska.

Zobacz także

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Telefon Yealink T48G IP

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.