Business Intelligence: trendy 2014
2014-02-06 10:14
Analiza Big Data © olly - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zarobki w IT: specjaliści Business Intelligence najlepiej opłacani
Od zarządzania danymi do „humanizacji” technologii –przedstawiam dziesięć trendów, których branża powinna trzymać się w 2014 roku.Humanizacja IT
Od dłuższego czasu rozmawiamy o konsumeryzacji IT. Obecnie weszliśmy w kolejny etap technologicznej rewolucji - humanizację IT. Kolejne postępy w technologii: operowanie dotykiem, wybieranie głosowe, mobilność, a nawet możliwość „noszenia” technologii (Google Glass), zmieniają sposób interakcji użytkowników z technologią i wymagają od niej, aby stała się nie tylko bardziej intuicyjna, ale również bardziej naturalna. Dlatego rozwiązania BI powinny wspierać tego typu możliwości pracy i eliminować nieintuicyjne, nienaturalne podejście do analizy, by uniknąć zniechęcenia użytkowników.
Analiza Big Data
Wiele firm postrzega Big Data jako coś niemożliwego do przeanalizowania. Jednak Big Data istnieje, a firmy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystywać jego potencjał. Platformy BI muszą dostosować się do wzrostu ilości danych i rozwinąć rozwiązania, które mogą łączyć różne rodzaje informacji pochodzących z wielu źródeł. Dlaczego? Ponieważ szerszy kontekst oznacza możliwość podejmowania trafniejszych decyzji. Koncentracja na wewnętrznych danych jest niewystarczająca.
fot. olly - Fotolia.com
Analiza Big Data
Zarządzanie danymi na poważnie
Zarządzanie danymi w przedsiębiorstwie staje się niezbędne. Dzięki zapewnieniu zgodności danych, możemy sprawniej zarządzać informacjami w całym przedsiębiorstwie, eliminując wszelkie niespójności. Musimy zająć się tym na poważnie, bo jeśli nie my, to zrobi to nasza konkurencja.
Moc w rękach ludzi
Dzięki rozwiązaniom koncentrującym się na potrzebach konkretnego użytkownika, stawiającym go w centrum, każdy - od dyrektorów po pracowników działu sprzedaży - może używać Business Intelligence, aby stworzyć jeszcze pełniejszy obraz swojego biznesu. Dzięki temu możemy zidentyfikować trendy, których w innym wypadku byśmy nie odkryli oraz odkryć specyficzne dla danego przedsiębiorstwa wnioski, które mogą pomóc uzyskać przewagę nad konkurencją. Nie powinniśmy kłaść nacisku na dostarczanie raportów zawierających wciąż te same KPI, ale skoncentrować się na oferowaniu odpowiednim ludziom, odpowiedniego wglądu w dane w dogodnym dla nich czasie.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
CRM manager: jakie powinien mieć umiejętności i kompetencje?
-
Zwiększanie efektywności energetycznej. Te pojęcia powinien znać przedsiębiorca
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
-
9 trendów e-commerce na 2022
-
Zalewają nas dane: w 2024 skończy się przestrzeń na dyskach?
-
Najbardziej inteligentne przedsiębiorstwa bazują na IoT
-
Big Data i MŚP. Czy to ma sens?
-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)