Facebook: świetne wyniki, giełdowe fajerwerki
2014-01-31 02:52
Facebook © mtkang - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czy reklama na Facebooku ma sens?
Przychody Facebooka w ostatnim kwartale 2013 wyniosły 2,59, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2012 było to 1,59 miliarda dolarów. To znacznie lepszy wynik od oczekiwanego przez rynki wyniku na poziomie 2,35 miliarda dolarów.O trzy czwarte wzrosły przychody z reklam największego portalu społecznościowego, które osiągnęły 2,34 miliarda dolarów. Zwiększył się udział w przychodach reklam mobilnych, który po raz pierwszy w historii przekroczył połowę wartości wszystkich reklam. W czwartym kwartale 2013 roku przychód z tego tytułu sięgnął 1,25 miliarda dolarów, czyli 53 proc. udziału w przychodach z reklam w ogóle. To ogromny skok w porównaniu z udziałem na poziomie 23 proc. rok wcześniej. Średnia liczba aktywnych użytkowników mobilnych wyniosła w grudniu 2013 roku 556 milionów dziennie, co stanowi skok o blisko 50 proc., w porównaniu z poprzednim rokiem.
Imponujący jest także zysk netto Facebooka w tym okresie - wynosi on 523 miliony dolarów, a zysk skorygowany - 780 mln dolarów. Na akcję przypada zatem 31 centów zysku - niemal dwukrotnie więcej niż w ostatnim kwartale 2012.
Nowojorska giełda zareagowała entuzjastycznie na wyniki Facebooka - kursy akcji wzrosły o kilkanaście procent.
Swojego zadowolenia nie krył sam Mark Zuckerberg, który w specjalnym oświadczeniu podkreślał, że końcówka roku była "znakomita" i że "liczy na kolejne sukcesy w łączeniu świata" w ciągu najbliższych lat.
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
-
Rynek reklamy napędzany przez online
-
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
-
Czy reklamy znikną z powodu nowej daniny?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)