MAN w Niepołomicach
2005-08-04 12:13
Przeczytaj także: MAN rozbuduje fabryki w Polsce
„Od samego początku inwestycja MAN-a była dla polskiego rządu priorytetem. Mając na uwadze szczególnie fakt, iż w ostatnich latach doznaliśmy prestiżowych porażek w walce o projekty z sektora motoryzacyjnego, jednocześnie będąc europejskim centrum poddostawców dla tej branży. W celu pozyskania tej inwestycji Rada Ministrów zmieniła system finansowego wsparcia dla inwestycji w rekordowym tempie 2 tygodni oraz przyjęła w ekspresowym trybie 19 dni uchwałę o ustanowieniu programu wieloletniego wsparcia dla projektu MAN. Innymi słowy porzuciliśmy myślenie administracyjne na rzecz myślenia biznesowego,” powiedział Marcin Kaszuba, Wiceminister Gospodarki i Pracy.Na krótkiej liście lokalizacji znalazły się ostatecznie Kraków oraz słowackie Koszyce. Według Antona Weinmanna, przewodniczącego zarządu MAN Nutzfahrzeuge, na ostateczną decyzję wpłynęła kombinacja wielu czynników. Oprócz otoczenia prawnego i politycznego, równie ważne były czynniki infrastrukturalne oraz możliwości dalszego rozwoju. Obecnie MAN Nutzfahrzeuge produkuje w Starachowicach samochody ciężarowe oraz części do autobusów, jak tez same autobusy w Poznaniu.
„Juz dzisiaj wiemy, ze razem z firmą MAN w Polsce zainwestuje kilku jego poddostawców. Można śmiało przypuszczać, ze w ciągu 3 lat wszystkie projekty pozwolą na stworzenie 10 tysięcy bezpośrednich, nowych miejsc pracy w okolicach nowej fabryki firmy MAN.” - mówi Sebastian Mikosz, Wiceprezes PAIiIZ.
Podpisanie umowy o budowie fabryki będzie mieć miejsce w Polsce 16 sierpnia. Jeszcze jesienią 2005 rozpoczną się prace budowlane. W połowie 2007 pierwsze samochody powinny opuścić taśmę produkcyjną.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Inwestycje światowej motoryzacji w Polsce
-
Części samochodowe Bosch i Denso z Polski
-
Koncern Tata wchodzi do Polski
-
Brytyjska inwestycja pod Wrocławiem
-
Johnson Controls w Siemianowicach
-
Szwedzi w Stargardzie Szczecińskim
-
Polska przyciąga bezpośrednie inwestycje zagraniczne
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
-
Automotive bez inwestycji zagranicznych i z redukcją zatrudnienia