eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy przedsiębiorcy a odzyskiwanie należności

Polscy przedsiębiorcy a odzyskiwanie należności

2014-01-17 10:19

Polscy przedsiębiorcy a odzyskiwanie należności

Polscy przedsięiorcy a odzyskiwanie należności © Robert Kneschke - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

SAF S.A. przeprowadził badanie dotyczące zapobiegania długom przez polskich przedsiębiorców. W wyniku wywiadów uzyskano informacje o ich doświadczeniu w stosowaniu monitoringu faktur jeszcze przed terminem płatności oraz na etapie wczesnego przeterminowania. Zapytano o efekty, jakie dają takie działania, a także o przyczyny, z powodu których przedsiębiorcy nie chcą ich prowadzić.

Przeczytaj także: Zaległe płatności: polskie firmy unikają windykacji

Wolimy cierpliwie czekać

Zaledwie 19% polskich przedsiębiorców przyznaje, że jeszcze przed terminem płatności wystawionej faktury podejmuje działania mające na celu jej terminową zapłatę. Jedynie co piąty z nich korzysta z możliwości, jakie w tym zakresie dają firmy windykacyjne. Przedsiębiorcy najczęściej samodzielnie kontaktują się z klientami – telefonicznie lub mailowo. 6% z nich o zbliżającym się terminie płatności informuje swoich klientów przez SMS.

fot. mat. prasowe

Czy monitorujemy płatności naszych klientów?

81% ankietowanych przedsiębiorców nie podejmuje żadnych działań mających zapewnić terminową płatność ich klientów.


Obawiamy się utraty klientów, bo upominanie się o pieniądze jest niestosowne

Niepokojący jest odsetek przedsiębiorców, którzy uznają za nietakt przypominanie o płatnościach. Z tego powodu niemal 30% z nich nie stosuje monitoringu faktur. Kolejne 30% obawia się, że wskutek takich działań utraci klientów.

fot. mat. prasowe

Dlaczego nie przypominamy o terminie płatności?

Prawie połowa ankietowanych, których kontrahenci płacą nieterminowo uważa, że upominanie się o pieniądze jest niestosowne.


Profesjonalny monitoring poprawia relacje z kontrahentem

Wyniki badania pokazują, że obawy przed utratą klientów są bezzasadne. Połowa przedsiębiorców, którzy korzystali z monitoringu firmy windykacyjnej przyznaje, że wpłynął on pozytywnie na ich relacje z kontrahentami, żaden z nich nie wskazał pogorszenia współpracy. Spośród firm, które prowadzą działania monitorujące samodzielnie tylko co 5 ankietowany zadeklarował poprawę relacji z klientem.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób monitorujemy płatności?

Polscy przedsiębiorcy, którzy decydują się na przypominanie swoim klientom o zbliżającym się terminie płatności, robią to najczęściej samodzielnie.

fot. mat. prasowe

Czy monitoring wpłynął na relacje z klientami?

Aż co drugi przedsiębiorca korzystający z usług monitoringu firmy windykacyjnej zaobserwował, że profesjonalne działania poprawiły jego relacje z kontrahentami.


Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: