eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013

Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013

2013-12-21 00:33

Przeczytaj także: Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę


Telekomunikacja bez limitu

Grupa Orange zwiększyła wydatki reklamowe z 50 do ponad 62 mln zł i tak jak w roku ubiegłym jest wiceliderem wśród wszystkich reklamodawców okresu przedświątecznego. Różnica między nią a pierwszym na liście Aflofarmem wynosi jednak tylko niespełna 500 tys. zł. Grupa Orange przeznaczyła najwięcej środków na reklamy marki Orange (ponad 11 tys. emisji w telewizji i 6 tys. w rozgłośniach radiowych) oraz operatora NJU Mobile (blisko 3 tys. misji w TV i ponad 1 tys. w radiu). Reklamodawca T-Mobile postawił na promocję w stacjach telewizyjnych. W badanym okresie jego łączny budżet wyniósł cennikowo ponad 53 mln zł, a najczęściej emitowaną kreacją była reklama "Rozmów bez limitu" z akcją toczącą się w windzie pełnej pasażerów. Tym samym marka T-Mobile znalazła się na szczycie rankingu brandów, na których promocję przeznaczono w badanym okresie najwięcej środków. Wydatki Polkomtela utrzymały poziom sprzed roku i sięgnęły 34 mln zł, operator Play P4 zapłacił za reklamę 26 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej, a grupa Polsat promująca ofertę cyfrową - ponad 13 mln zł. Tyle samo, co przed rokiem.

Kondrat, Spacey i inni klienci

Wydatki reklamodawców z branży finansowej sięgnęły w okresie przedświątecznym niemal 160 mln zł - niemal tyle samo, ile rok wcześniej. Czołowe miejsce w kategorii należy do ING Banku Śląskiego, który promował się za ponad 17 mln zł. Pierwszeństwo w wydatkach ING Banku Śląskiego wiodą telewizyjne spoty konta Direct (zapominalscy klienci banku) oraz kont oszczędnościowych z udziałem aktora Marka Kondrata ("…albo oszczędzamy naprawdę, albo nam się wydaje…"). Niewiele mniej, bo 16 mln zł, na promocję w mediach objętych badaniem w okresie przedświątecznym przeznaczył też Bank Millennium. To o 6 mln zł więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Za spot "Oto klienci Banku Millenium", wyemitowany w stacjach telewizyjnych ponad 1,2 tys. razy, bank zapłacił blisko 6,5 mln zł. A prawie 15 mln zł to koszt promocji Banku Zachodniego WBK (w czołówce - emisje spotu "Znalazłeś prezent pod choinką, pokaż, jak się cieszysz!"). Wydatki PKO Banku Polskiego sięgnęły 13 mln zł, a Banku BGŻ - 11 mln zł.

O badaniu:
Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji Admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględnienia rabatów. Pod uwagę brane były reklamy wyemitowane między 6 listopada a 6 grudnia 2013 r. Analizą objęto pięć marek, reklamodawców oraz branż, które w badanym czasie poniosły najwyższe wydatki reklamowe w mediach monitorowanych przez Admonit.

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: