eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Internet mobilny rośnie w siłę

Internet mobilny rośnie w siłę

2013-12-15 00:59

Internet mobilny rośnie w siłę

Internet mobilny rośnie w siłę © Voyagerix - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Dania i Słowacja z największym udziałem urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Estonia z największą dynamiką rozwoju w tym segmencie. Polska w środku zestawienia - podał Gemius.

Przeczytaj także: Internet mobilny: Apple najpopularniejszy

Firma Gemius, która doradza klientom, jak wykorzystywać Internet w biznesie, sprawdziła, w których krajach internauci najczęściej łączą się z siecią za pomocą tabletów i smartfonów. W analizie uwzględniono wszystkie rynki, na których firma prowadzi pomiar ruchu internetowego. Przeanalizowano dane za okres od 4 do 10 listopada 2013 roku.

Okazuje się, że Internet mobilny cieszy się największą popularnością wśród użytkowników sieci z Danii (35 proc. ruchu internetowego w tym kraju pochodzi z urządzeń mobilnych). Z kolei w Europie Środkowo-Wschodniej na pierwszym miejscu pod tym względem jest Słowacja (22 proc.), podczas gdy w Polsce z tabletów i smartfonów pochodzi 8 proc. ruchu internetowego. Natomiast krajem, w którym internauci przeglądają strony www przede wszystkim za pomocą komputerów jest Mołdawia (1 proc. odsłon mobilnych).

Porównanie danych w ujęciu rocznym pokazało, że wszystkie analizowane kraje odnotowały wzrost udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Najbardziej dynamiczny rozwój zaobserwowano w Estonii, gdzie nastąpił trzykrotny wzrost udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Na drugim i trzecim miejscu pod tym względem znalazły się Bośnia i Hercegowina oraz Bułgaria (ponad dwukrotny wzrost). Natomiast najmniej dynamicznie rozwija się Internet mobilny w Rosji (wzrost z 6 do 7 proc.). W Polsce zaobserwowano dwukrotny wzrost, z 4 do 8 proc.

fot. mat. prasowe

Udział urządzeń mobilnych w ruchu internetowym

Dania i Słowacja z największym udziałem urządzeń mobilnych w ruchu internetowym. Estonia z największą dynamiką rozwoju w tym segmencie. Polska w środku zestawienia.


Zdaniem Marcina Milewskiego, doradcy biznesowego z firmy Gemius, te dane nie pozostawiają przedsiębiorcom wyboru. – Każda firma, która chce prowadzić biznes przy pomocy Internetu – czy to sprzedawać w sieci czy docierać do e-klienta, powinna wdrożyć mobilną stronę internetową. Klasyczna witryna nie tylko nie wygląda dobrze na małym ekranie smartfona, ale też na urządzeniu przenośnym nie wyświetlają się jej wszystkie elementy – wyjaśnia Milewski.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: