eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów

Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów

2013-11-28 22:37

Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów

Zakupy świąteczne © Karramba Production - Fotolia.com

Poczta Polska mierzy intensywność zakupów przedświątecznych. Nie wysyła oczywiście w tym celu ankieterów do sklepów, ale analizuje dynamikę przesyłania paczek. Pierwsze odczyty Świątecznego Barometru, czyli jak określa sama Poczta wskaźnika mającego określić skalę przedświątecznej gorączki zakupowej, wskazują, że w tym roku na świąteczne zakupy Polacy mogą wydać więcej pieniędzy niż rok temu.

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2012

Poziomem odniesienia dla ilości przekazywanych w okresie przedświątecznym za pomocą Poczty Polskiej paczek jest przeciętna liczba paczek wysyłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października.

Pierwsze wskazanie Świątecznego Barometru, za przedostatni tydzień listopada (18 - 24 listopada) wyniosło 121,5 punktów, co oznacza, że w tym czasie za pośrednictwem Poczty nadano o 21,5 proc. więcej paczek, niż w referencyjnym okresie pozaświątecznym. To wynik wyższy niż w roku 2012, kiedy to w analogicznym okresie wartość Barometru wyniosła 109 pkt.

Barometr dość dobrze oddaje poziom przedświątecznych zakupów prezentów, bowiem świąteczne niespodzianki coraz częściej kupujemy przez Internet, a Poczta Polska jest nadal najczęściej wybieranym doręczycielem przesyłek. Jak wskazuje Raport e-Commerce 2013, z usług Poczty Polskiej w roku 2012 korzystało niemal 60 procent firm z segmentu B2C. Do wyliczania wartości wskaźnika Poczta bierze pod uwagę wszystkie paczki pocztowe krajowe i zagraniczne, a także przesyłki kurierskie Pocztex i EMS.

– Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. W roku 2012 poprzez Internet Polacy kupili towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych – mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Poczta Polska wartość Barometru Świątecznego będzie publikować co tydzień, od 27 listopada aż do Wigilii, czyli do 24 grudnia 2013 r.

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: