TVP wychodzi z dołka finansowego?
2013-11-24 16:39
TVP © TVP
Przeczytaj także: Telewizja Polska mocno na minusie
Jak deklaruje TVP, firma zachowuje płynność finansową. W relacji rocznej, względem okresu styczeń-październik 2012, przychody z abonamentu wzrosły o 40 mln zł, czyli o 18,3 proc. Niestety z powodu recesji na rynku reklamy przychody z reklam spadły o 11,6 procent. Spadek przychodów TVP wynika dodatkowo z braku w tym roku transmisji z dużych imprez sportowych, które przyczyniają się do wzrostu przychodów z reklam. Rok temu rynek reklamy napędzały Euro 2012 oraz letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, które dość znacząco podniosły poprzeczkę do porównywania roku 2013 z 2012. TVP wyjaśniając spadek przychodów z reklam wskazuje również na konieczność konkurowania z licznymi kanałami emitowanymi od początku roku drogą naziemną, co ma związek z zakończeniem procesu cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce.Pozostałe przychody TVP (czyli inne niż reklama, sponsoring i abonament) pod koniec października były o 28,3 mln zł wyższe niż przed rokiem.
Koszty działalności operacyjnej państwowa telewizja obniżyła o 65,8 mln zł, głównie na skutek głębokiej restrukturyzacji, obejmującej między innymi zwolnienia pracowników czy wyprowadzenie znaczącej części obsługi i realizacji programów do podmiotów zewnętrznych. Koszty zmniejszono również dzięki cięciom w ofercie programowej.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
-
Reklama telewizyjna: wydatki rosną, a oglądalność spada?
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
-
TVP zapłaci karę za reklamy
-
Reklamy coraz bardziej nas irytują
-
Oglądanie telewizji nie odchodzi do lamusa
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)