eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sektor budowlany stawia na jakość usług

Sektor budowlany stawia na jakość usług

2013-11-25 11:47

Sektor budowlany stawia na jakość usług

Sektor budowlany stawia na jakość usług © lily - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Wyniki badania Corporate Values Index 2013 wskazują, że satysfakcja klienta, jakość oraz innowacyjność to niezmiennie trzy najważniejsze wartości korporacyjne dla firm sektora budownictwo/transport/nieruchomości na świecie. W Polsce te same wartości występują w zmienionej kolejności. Są to odpowiednio: jakość, satysfakcja klienta i innowacyjność.

Przeczytaj także: Polskie firmy a wartości korporacyjne

Corporate Values Index jest raportem opracowywanym cyklicznie przez międzynarodową sieć zrzeszająca agencje PR – ECCO International Communications Network. Jego wyniki dają odpowiedź na pytanie, jakimi wartościami kierują się organizacje, planując strategie zarządzania i działania marketingowe. Pokazują również zmiany zachodzące na tym polu na przestrzeni ostatnich lat w różnych krajach, branżach i w przedsiębiorstwach różnej wielkości.

Najważniejsze wyniki w sektorze budownictwo/transport/nieruchomości wskazują, że w Polsce satysfakcja klienta, w przeciwieństwie do wyników światowych, nie jest najczęściej definiowaną wartością korporacyjną

- Świadczyć to może o tym, że polskie firmy budowlane i transportowe dopiero zaczynają w swojej działalności zwracać uwagę na kreowanie długofalowych i trwałych relacji z klientami i partnerami biznesowymi, konkurując między sobą głownie za pomocą produktów. Nie bez znaczenia pozostanie rosnąca świadomość klientów nt. rynku i coraz dokładniejsze definiowanie przez nich swoich potrzeb i oczekiwań - komentuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

- Warto również dodać, że relacje z klientem są szczególnie ważne w przypadku sektora nieruchomości mieszkaniowych, w którym mimo rosnącej świadomości klientów wiele decyzji wciąż jest podejmowanych na podstawie odczuć i emocji. Zaufanie budowane jest na podstawie opinii innych klientów, jakości materiałów promocyjnych i standardów obsługi w biurze sprzedaży. Włączenie w komunikację tych firm wartości istotnych dla jej odbiorców pomoże zbudować platformę porozumienia, a tym samym nawiązać głębszą relację na poziomie emocjonalnym – dodaje Elwira Jastrzębska.

Co ciekawe, zarówno jakość, jak i innowacyjność miały w tej edycji badania zdecydowanie mniejszy udział procentowy niż w badaniu z 2009 roku, kiedy otrzymały odpowiednio 43% i 39%. Oznacza to, że wartości definiowane przez firmy jako kluczowe dla ich działalności powoli się dywersyfikują. Firmy rozbudowując wachlarz najważniejszych wartości o indywidualne atuty podkreślają swoją oryginalność i starają odróżnić się od konkurencji.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze wartości dla firm sektora budownictwo/transport/nieruchomości w Polsce i na świecie

Najważniejsze wyniki w sektorze budownictwo/transport/nieruchomości wskazują, że w Polsce satysfakcja klienta, w przeciwieństwie do wyników światowych, nie jest najczęściej definiowaną wartością korporacyjną


Patrząc przekrojowo, sektor budownictwa, transportu i nieruchomości wyróżnia się na tle innych branż, kształtując własną ścieżkę definiowania najważniejszych wartości. Widoczne różnice mogą wynikać w dużej mierze z faktu, że większość zatrudnionych w tych branżach pracuje fizycznie, a dodatkowo jest to praca „w terenie”, z dala od głównej siedziby firmy.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze wartości dla firm sektora budownictwo/transport/nieruchomości na świecie 2009 i 2013

Co ciekawe, zarówno jakość, jak i innowacyjność miały w tej edycji badania zdecydowanie mniejszy udział procentowy niż w badaniu z 2009 roku, kiedy otrzymały odpowiednio 43% i 39%.


Badaniem objęto ponad 318 największych przedsiębiorstw sektora budownictwo/transport/nieruchomości z trzynastu krajów świata. Analizie poddano największe przedsiębiorstwa budowlane i transportowe w tym m.in. generalnych wykonawców, deweloperów komercyjnych i mieszkaniowych oraz producentów materiałów budowlanych. Blisko połowa firm z sektora budownictwo, transport, nieruchomości w Polsce definiuje od 4 do 5 wartości korporacyjnych.

Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2013®” przeprowadziły firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR (www.onboard.pl), a przygotowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i patronatem PKPP Lewiatan. Raport to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 13 krajach świata: Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Hiszapnii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: