eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne

Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne

2013-10-20 00:55

Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne

Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne © Tijana - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Polskim konsumentom korzystającym z programów lojalnościowych najbardziej zależy na gotówce, czy to w postaci rabatu, zniżki czy bonu na zakupy. W ciągu ostatniego roku widać niewielki wzrost odsetka osób aktywnych w programach. Jednocześnie uczestnicy programów lojalnościowych przyznają, że ich lojalność w stosunku do marki, z której programu korzystają ma głównie charakter transakcyjny – wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj także: Polscy konsumenci a programy lojalnościowe

Odsetek polskich konsumentów, którzy deklarują udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie – około 50% (2013 – 53%). Jednocześnie zmienia się stosunek konsumentów do programów. Konsumenci w coraz większym stopniu są zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują – w stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych, najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i eventach.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze benefity uzyskiwane w programach lojalnościowych

Konsumenci w coraz większym stopniu są zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują – w stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki.


„Nasze badanie dotyczące programów lojalnościowych potwierdza popularyzację coraz powszechniejszej idei ‘smart shoppingu’, w ramach której konsumenci bardziej uważnie i zdecydowanie mniej spontanicznie podchodzą do swoich zakupów. Widać to choćby w preferencji benefitów uzyskiwanych z programów lojalnościowych oraz w niedużym, ale jednak wzroście aktywności w ramach programu. Konsumenci skłaniając się ku benefitom związanym z gotówką czy rabatami dają wyraz temu, że to oni chcą decydować, w jaki sposób wydadzą uzyskane pieniądze będące nagrodą za to, że robią zakupy w danym sklepie” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

fot. mat. prasowe

Aktywność uczestników programów lojalnościowych

W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.


W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.

fot. mat. prasowe

Podanie których danych zniechęciłoby Pana/ Panią do przystąpienia do programu lojalnościowego

W tegorocznym badaniu zdecydowanie widoczny jest wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych.


W tegorocznym badaniu zdecydowanie widoczny jest wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych.

Informacja o badaniu
Badanie „Monitor Programów Lojalnościowych” miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych). Badanie przeprowadzono w dniach 02.09.– 20.09.2013 r. W pierwszej części badania przeprowadzono wywiady na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków N=1005, w celu uzyskania informacji na temat penetracji programów lojalnościowych w populacji 18+. W drugiej części badania realizowano booster – wywiady na próbie celowej z respondentami biorącymi udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym (N=822).

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Marcoso / 2014-04-16 13:37:15

    Moim zdaniem programy lojalnościowe mają większy sens i są skuteczniejsze w sektorze B2B - tam charakter sprzedaży i relacyjność jest zupełnie inna. Znam się na tym pracuję w synecty.pl odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: